Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Komunikator Samsunga walczy o użytkowników BlackBerry

13-04-2012, 13:39

Platforma firmy Research In Motion wciąż traci popularność, jednak Samsung jest zdeterminowany, by swoje nowe narzędzie udostępnić jak największej liczbie użytkowników. Program ChatOn ma konkurować m.in. z bardzo lubianym BlackBerry Messengerem.

Komunikator ChatOn Samsunga zadebiutował już latem ubiegłego roku, jednak do tej pory nie zdołał zgromadzić zbyt dużej grupy użytkowników. Już teraz aplikacja dostępna jest dla iOS, Androida, a także platformy Bada rozwijanej przez koreański koncern.

Choć ChatOn na razie nie może się pochwalić tak dużą popularnością, jak BlackBerry Messenger (BBM), z Google Play pobrało go już ponad pół miliona użytkowników. Zainteresowanie na tym poziomie trudno jednak odbierać jako sukces, gdy niedawno aplikację Instagram ściągnęło w 24 godziny ponad milion osób.

Popularność mobilnych komunikatorów tego typu jest zdaniem analityków źle odbierana przez samych operatorów komórkowych. Użytkownicy smartfonów wolą zwykle napisać darmową wiadomość niż korzystać z dobrze znanych SMS-ów. Z drugiej strony jednak, jak argumentowali niedawno twórcy programu WhatsApp, w dłuższej perspektywie telekomy zarabiają w ten sposób na sprzedaży pakietów mobilnego internetu.

Windows Phone będzie następny?

ChatOn chce być obecny na wszystkich mobilnych platformach
fot. - ChatOn chce być obecny na wszystkich mobilnych platformach
Udostępnienie ChatOn dla smartfonów BlackBerry jest o tyle zaskakujące, że niedawno nawet firma Google zdecydowała się zakończyć rozwój swoich popularnych programów mobilnych dla urządzeń od RIM. Internauci odsyłani są natomiast do przeglądarkowych wersji usług, które "działają na każdym urządzeniu mobilnym".

Dopełnieniem ekspansji ChatOn może być również premiera na urządzeniach wykorzystujących platformę Windows Phone. Choć na razie Samsung nie potwierdza tego typu planów, krok w stronę systemu Microsoftu wydaje się naturalny, by przygotować prawdziwie multiplatformową aplikację. Na razie koreański producent musi się jednak zmierzyć z popularnymi narzędziami, które już teraz mają miliony fanów, w tym z aplikacjami BlackBerry Messenger, Apple iMessage czy Google Talk.

Czytaj także: Play znów rusza z rewolucją?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Samsung