Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kablówki będą się łączyć by sprostać konkurencji

Marek Jaślan 02-12-2009, 22:30

Sieci kablowe w Polsce muszą się konsolidować, jeśli chcą sprostać wyzwaniom technologicznymi oraz konkurencji ze strony platform cyfrowych i takich graczy jak Telekomunikacja Polska.

Operatorzy telewizji kablowej w Polsce przez ostatnie kilka lat dość skutecznie konkurowali z firmami telekomunikacyjnymi, wzbogacając ofertę o usługi telefoniczne czy internet. Dziś należą do czołowych dostawców szybkiego internetu. Ustępują tylko TP i Netii.

UPC Polska, największa sieć kablowa w Polsce, ma ok. 440 tys. klientów internetowej usługi, Multimedia Polska – 311 tys., a Vectra – 225 tys. Do niedawna kablówki spokojnie przyglądały się próbom wejścia na rynek usług telewizyjnych przez telekomy. Sytuacja zaczęła się zmieniać, gdy Telekomunikacja Polska uruchomiła platformę satelitarną i zaczęła szybko pozyskiwać telewidzów. Na koniec III kwartału tego roku TP miała już 283 tys. odbiorców telewizji, podczas gdy rok wcześniej tylko 57 tys.

>> czytaj też: Dialog o monopolu w budynku - operatorzy udostępniają swoją sieć

– W branży kablowej daje się odczuć pewną nerwowość, to co może zrobić TP – mówi Przemysław Stangierski, prezes A.T. Kearney w Polsce. – Klienci będą coraz bardziej odchodzić od tradycyjnego sposobu oglądania telewizji i wybierać opcje „na żądanie”. Widz będzie „rządził” telewizorem według swojego uznania. Ten kierunek jest już zauważalny na Zachodzie – mówi Paweł Galej, dyrektor departamentu usług telewizyjnych i VoD w Telekomunikacji Polskiej. Nie znaczy to, że kablówki nie mają lub nie będą miały takich usług w swej ofercie. Branża ta w ostatnich latach mocno inwestuje.

 – Niedawne badania pokazały, że w ostatnich latach operatorzy kablowi inwestowali ok. 25 proc. przychodów w unowocześnianie sieci i usług, podczas gdy tradycyjni operatorzy telekomunikacyjni tylko 12 proc. My jesteśmy gotowi podejmować wyzwania rynkowe – mówił podczas niedawnej wizyty w Polsce Manuel Kohnstamm, prezes Cable Europe, europejskiego stowarzyszenia komunikacji kablowej. Nie omieszkał wypomnieć słabości, na jaką cierpi w Polsce branża. Jest nią rozdrobnienie.

Więcej w Forsal.pl

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *