Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak złożyć wniosek o interwencję do Urzędu Komunikacji Elektronicznej?

25-07-2018, 19:33

Jednym ze sposobów radzenia sobie z niechcianymi e-mailami marketingowymi jest złożenie do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wniosku z prośbą o interwencję (na mocy art. 172 Prawa telekomunikacyjnego). Przedtem trzeba zarejestrować się na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) Urzędu, a do tego konieczny jest Profil Zaufany.

Urząd Komunikacji Elektronicznej ma swoją Platformę Usług Elektronicznych (PUE). Złożenie pierwszego pisma do UKE jest możliwe dopiero po rejestracji na PUE, a z kolei rejestracja jest możliwa tylko dla posiadaczy podpisu elektronicznego - podpisu kwalifikowanego lub Profilu Zaufanego. Pokazujemy, jak krok po kroku zarejestrować się, a następnie wypełnić wniosek ogólny w PUE UKE, przy użyciu Profilu Zaufanego. Złożenie takiego wniosku jest nieodpłatne.

1. Wejdź na Platformę Usług Elektronicznych (PUE) Urzędu Komunikacji Elektronicznej i wybierz opcję "Zarejestruj przez Profil Zaufany".

Nie masz profilu zaufanego? Zobacz, jak założyć profil zaufany z wizytą w urzędzie i jak założyć profil zaufany przez bankowość elektroniczną.

2. PUE przeniesie Cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się odpowiednim dla siebie sposobem.

3. Po zalogowaniu wracasz na stronę UKE, na podstronę z rejestracją. Wstępnie wypełnione są pola z imieniem i nazwiskiem.

 

 

3. Formularz rejestracji jest dość szczegółowy...

... a wszystkie pola muszą być wypełnione.

4. Po rejestracji system znów przenosi Cię na stronę główną. Już można działać - wybierz z menu górnego KONSUMENT. Pojawi się menu rozwijalne, z którego należy wybrać "Wniosek ogólny".

5. Otwiera się formularz wniosku, który jest wstępnie wypełniony Twoimi danymi. Trzeba wypełnić samą treść wniosku, dodać załączniki oraz podać miejscowość i datę.

W przypadku wniosku o interwencję w sprawie niezamówionych informacji marketingowych, treść wniosku może brzmieć następująco:

Zgłaszam naruszenie art. 172 Prawa telekomunikacyjnego przez firmę XYZ, od której bez mojej zgody otrzymuję informacje handlowe na prywatny adres mailowy.
Korespondencję od firmy XYZ przedstawiam w załączonych zrzutach ekranu.
Proszę o interwencję w tej sprawie.

Załącznikami mogą być zrzuty ekranu, przy czym pojedynczy załączony plik może mieć do 10 MB, a wszystkie załączniki łącznie - do 30 MB.
 

Konieczne jest podanie daty i miejscowości. Datę można wybrać z wyskakującego okienka z kalendarzem, np. opcję "DZISIAJ".

Tak przygotowany wniosek można:

  • zapisać w kopiach roboczych (jeśli przerwiesz wypełnianie i planujesz wrócić do niego później);
  • pobrać (w formie do wydrukowania i wysłania pocztą) lub
  • zapisać i przejść dalej.
6. Jeśli wybierzesz "Zapisz i przejdź dalej", Gotowy wniosek trafia na listę "Dokumenty gotowe do wysłania".

7. Aby podpisać wniosek, należy kliknąć przycisk "Akcje" i z menu, które się rozwinie, wybrać "Podpisz".  Dokument można też usunąć

8. Należy wybrać metodę podpisu.

9. Przechodzisz na stronę Profilu Zaufanego, do okienka "Podpisywanie dokumentu". Jeśli na tym etapie chcesz podejrzeć dokument, pamiętaj, że jest on dostępny tylko w formacie .xml.

10. Po kliknięciu "Podpisz profilem zaufanym" wyświetla się pole do autoryzacji. Należy wpisać kod autoryzacyjny otrzymany na telefon.

 

 

 

 

11. Wysłany wniosek znajdzie się na liście Twoich dokumentów w PUE UKE.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E