Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Światowi giganci sprzedaży internetowej aż 75% przychodów czerpią z zakupów swoich stałych klientów. Lojalni klienci to prawdziwy skarb. Na szczęście, w przeciwieństwie do skarbów bajkowych, istnieją sprawdzone i skuteczne sposoby zdobywania lojalności klientów.

Jak wskazują wyniki międzynarodowych badań (realizowanych także w Polsce), stali klienci robią zakupy średnio o nawet kilkukrotnie większej wartości niż klienci pierwszorazowi. Koszt utrzymania tych klientów jest znacznie niższy niż koszt zdobycia nowych. A do tego dużo chętniej dzielą się dobrymi opiniami o sklepie niż klienci, którzy zrobili w nim zakupy tylko raz.

O ile korzystna cena i wygodna dostawa są czynnikami, które w największym stopniu oddziałują na nowych klientów, to dla stałych klientów warunkiem lojalności jest przede wszystkim jakość obsługi. Najważniejsze – jak szybko sklep odpowiada na ich pytania i zamówienia, bądź rozwiązuje zgłoszone problemy. Po drugie – czy łatwo jest skontaktować się ze sklepem przez dowolny kanał komunikacji (telefon, mail, formularz www, czat, media społecznościowe). Po trzecie – czy każdy klient jest traktowany indywidualnie, czyli czy pracownicy pamiętają jego poprzednie zamówienia, preferencje i oczekiwania i potrafią dzięki temu odpowiednio doradzać w procesie zakupowym.

>> Czytaj także: Przygotuj swój e-sklep na szał zakupowy

Jak zdobyć lojalnych klientów? Jakie rozwiązania technologiczne są rekomendowane, aby zdobyć serca klientów, a które są absolutną koniecznością? Odpowiedzi na te pytania, a także na szereg innych dotyczących optymalnej (także pod względem kosztów) obsługi w e-sklepie można poznać podczas bezpłatnych porannych warsztatów ŚNIADANIE DLA E-HANDLU, które odbędą się 15 czerwca w Warszawie (wymagana wcześniejsza rejestracja). Warsztaty odbywają się pod patronatem medialnym Dziennika Internautów.

Przed warsztatami zapraszamy do lektury bezpłatnego e-booka o budowaniu lojalności klientów e-sklepu: pobierz e-book. Skrót informacji z e-booka przedstawia poniższa infografika.

Jak zwiększyć przychody e-sklepu dzięki lojalnym klientom


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *