Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak stworzyć logo, które wyróżni nas z tłumu?

15-10-2015, 10:42

Logo to wielu przypadkach pierwsza rzecz związana z firmą, którą widzi klient - o tym jak ważne jest pierwsze wrażenie, nikomu przypominać nie trzeba. Jak zaprojektować logo, które pozwoli wyróżnić się z tłumu w pozytywny (o czym wiele firm zapomina) sposób?

Jak stworzyć logo, które wyróżni nas z tłumu?

Każda firma chce wyróżnić się na tle konkurencji, co oczywiście szczególnie dziwić nie może. Rzecz jasna najważniejsza jest sama jakość usług danej firmy, ale, nawet jeżeli będą one na najwyższym poziomie, a nie damy się przy tym przypomnieć klientom, nawet najlepiej funkcjonujące firmy nie mogą liczyć na wiele. Oczywiście w aspekcie marketingu firmy bardzo ważną kwestią są przeprowadzane przez dane przedsiębiorstwo kampanie reklamowe. Warto jednak mieć na uwadze, że głównym elementem marketingowym każdej firmy jest jej znak rozpoznawczy, a więc logo.

Logo - sygnet + logotyp

Większość niezwiązanych z branżą graficzną używa zamiennie słów logo i logotyp. Jest to wyraźny błąd, ponieważ w praktyce są to zupełnie inne pojęcia. I tak najważniejsze wydaje się to, że logo składa się właśnie z logotypu oraz sygnetu. Wyjaśnijmy jeszcze, że logotyp to znak fotograficzny składający się z fontu wybranego kroju, a sygnet to znak graficzny. Oczywiście nie oznacza to też tego, że logo nie może składać się tylko z sygnetu (Mozilla, Toyota) czy logotypu (IBM, Facebook). Takie loga są jednak w zdecydowanej mniejszości.

Cechy charakterystyczne

Wiemy już, że logo jest każdej firmie niezbędne. Jak w związku z tym musi wyglądać? Na pewno nie może być w żaden sposób niepowiązane z naszą firmą. I tak dla przykładu podajmy, że trudno, aby kancelaria prawnicza w logo miała postać klowna. To raczej nie będzie o niej zbyt dobrze świadczyć. Co jeszcze?

Na pewno musi być charakterystyczne. Oznacza to tylko tyle, że musi zwracać na siebie uwagę. Pamiętajmy przy tym jednak, że najlepsze logo wpada w oko wtedy, kiedy wyróżnia ją niewielki, ale za to bardzo charakterystyczny szczegół.

Oczywiście nie można zapomnieć o tym, że logo ma być ładne i estetyczne. Brzydkie raczej nie będzie się klientom z niczym dobrym kojarzyć. Sporo przykładów przemyślanych logo znaleźć można w galerii agencji AkDevision - akdevision.com/logo

logo mercedes

Projektowanie

Oczywiste jest to, że logo zazwyczaj zlecamy firmie zewnętrznej, co rzecz jasna nie jest złym pomysłem, jeśli jest to spółka, która ma w tym spore doświadczenie. Wówczas jak najbardziej takim agencjom brandingowym możemy w pełni zaufać.

Jednakże nie jest powiedziane, że do projektu loga nie możemy podejść osobiście. I bynajmniej nie potrzebujemy do tego komputera. Wystarczające będą kartka i długopis. Następnie pozostanie już tylko naszkicować kilka wersji loga i wybrać z nich trzy, które podobają się nam najbardziej. Następnie z takimi projektami zgłosić się możemy do wybranej agencji.

Niezależnie od wszystkiego nie trudno jest wyciągnąć oczywiste zresztą wnioski — logo jest jak najbardziej każdej firmie potrzebne. Stanie się ono naszym znakiem rozpoznawczym, który wyróżni naszą firmę na tle, wcale, że nie małej dziś konkurencji, z którą spotkamy się w każdej branży.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Sophos




fot. Freepik




fot. Freepik