Internet zagrozi pozycji Poznania?

23-02-2009, 17:40

Tradycyjne ośrodki targowe mogą spodziewać się konkurencji. Startują bowiem targi internetowe.

Sposobów dotarcia do klientów i partnerów biznesowych jest wiele - reklama w telewizji, internecie, na billboardach czy w radio. Jednym z nich jest także udział w targach. Niekwestionowanym liderem polskiego rynku są Międzynarodowe Targi Poznańskie, istniejące od 1921 roku. Coraz większą popularnością cieszą się także Międzynarodowe Targi Kieleckie.

Dla wystawiających się tam firm to jednak nie tylko prestiż oraz okazja do promocji swojej marki, ale także koszty. A te w obecnych czasach trzeba kontrolować. Aby jednak nie stracić możliwości dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów, konieczne jest stosowanie innych form promocji.

Z ofertą dla takich podmiotów wyszła firma Online Expo Polska, która oferuje udział w targach online. Jak dowodzą jej przedstawiciele, koszt takiej imprezy dla pojedynczej firmy jest znacznie niższy - wynosi około 3,5 tysięcy złotych, podczas gdy tradycyjna wystawa wymaga nakładów finansowych w wysokości 5-12 tysięcy plus kilka tysięcy na budowę stoiska. Nie bez znaczenia jest także fakt, że ktoś musi na te targi pojechać i je obsłużyć, co oznacza dodatkowe koszty.

Firma otwarta jest także na wystawców z zagranicy - możliwość taką mają przedsiębiorcy ze Słowacji, Litwy, Łotwy, Estonii i Finlandii - informuje Gazeta Prawna.

Niektóre firmy rezygnują jednak z udziału w targach, gdyż mają już wystarczająco silną markę, której sprzedaż napędzana jest siłą rozpędu. Tak uczyniła firma Apple, która ogłosiła w styczniu, że po raz ostatni weźmie udział w imprezie Macworld.


Źródło: Gazeta Prawna
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag targi
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031