Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internet głównym źródłem rekomendacji i poleceń

28-09-2015, 18:26

Podejmowanie decyzji zakupowych często poprzedzone jest poszukiwaniem opinii o danej usłudze lub produkcie. 38 procent respondentów przyznaje, że regularnie publikuje lub dzieli się opiniami o zakupionych produktach i usługach.

Według respondentów badania Ericsson „Sharing Information - The rise of consumer influence” (Udostępnianie Informacji - Początek wpływów konsumenta), szukanie rekomendacji w internecie jest coraz łatwiejsze i popularne.

Połowa ankietowanych szuka w internecie opinii dodanych przez inne osoby. Recenzje publikowane w internecie mają coraz większy wpływ na firmy. 34 procent posiadaczy smartfonów przyznaje, że dzieli się w internecie złymi doświadczeniami związanymi z konkretną firmą, której produkt lub usługa nie spełniły zakładanych oczekiwań.

wykres

W ciągu tygodnia 29 procent respondentów czyta negatywne opinie opublikowane przez innych użytkowników, dotyczące firm i ich działania. Konsumenci oczekują, że dodawane przez nich recenzje wpłyną na firmy, a komentowanie w mediach społecznościowych i innych kanałach publikacji będzie miało duży wpływ na działanie tych firm.

32 procent respondentów twierdzi, że dzielenie się opiniami w kanałach społecznościowych firmy jest jednym z najlepszych sposobów na zmianę jej działania. Połowa posiadaczy smartfonów wierzy, że możliwość wyrażania opinii o produktach i usługach w internecie zwiększa wpływ konsumentów na rynek produktów i usług.

Zobacz pełną treść raportu Ericsson ConsumerLab: Sharing Information - The rise of consumer influence.

Raport Ericsson „Sharing Information - The rise of consumer influence” oparty został o badanie konsumenckie przeprowadzone wśród ponad 5000 użytkowników smartfonów w wieku 15-69 lat mieszkających w Berlinie, Chicago, Johannesburgu, Londynie, Mexico City, Moskwie, Nowym Jorku, São Paulo, Sydney i Tokio.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING