Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Interaktywne tablice wkraczają do szkół

Dziennik.pl 01-10-2010, 19:26

Ponad 2300 interaktywnych tablic - a w rzeczy samej multimedialnych zestawów edukacyjnych - trafi do szkół w regionie kujawsko-pomorskim. Docelowo uczniowie pierwszych trzech klas każdej tamtejszej szkoły mają zapomnieć o istnieniu tablic, po których maże się kredą i ściera to, co napisano, szmatką. Pieniądze wyłoży na to samorząd wojewódzki i fundusze unijne.

Na jeden zestaw złoży się tablica interaktywna wraz z oprogramowaniem, specjalistyczny projektor o krótkiej ogniskowej oraz notebook. W każdej szkole znajdzie się również wizualizer, czyli urządzenie, które pozwala pokazywać przedmioty lub dokumenty w powiększeniu, wykorzystując w tym celu projektor.

>> Czytaj także: Polska szkoła zła dla e-mózgów?

W wyniku przetargu sprzęt dostarczy konsorcjum firm z Poznania i Warszawy. Koszt zakupu sprzętu wyniesie 28,98 miliona złotych, przy cenie jednego zestawu (tablica, laptop, projektor oraz zawieszenie ścienne) - 11,7 tysiąca złotych. Usługa przewiduje też montaż urządzeń w szkołach i techniczne przeszkolenie nauczycieli z obsługi tablic.

- Dzięki tak dużemu zleceniu udało nam się obniżyć cenę pojedynczego zestawu o kilka tysięcy złotych. Wyposażenie szkół w tablice interaktywne to największy unijny projekt tego typu, którego skala wdrożenia nie miała dotąd w Polsce precedensu, ale co najważniejsze, już niedługo prawie sto tysięcy uczniów korzystać będzie codziennie z tego nowoczesnego urządzenia edukacyjnego i bawić się nauką - podkreślił Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego.

Więcej szczegółów w serwisie Dziennik.pl w artykule pt. Dosyć kredy i ścierki. Teraz tablice interaktywne!

PAP

dziennik.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *