Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Hasło reklamowe Play kością niezgody

09-03-2009, 07:49

Hasło "Z Play do Plusa taniej niż z Plusa do Plusa" nie jest niezgodne z prawem. Warszawski Sąd Apelacyjny wziął pod uwagę zażalenie złożone przez P4 i uchylił postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie. Mimo niezadowolenia ze strony innych operatorów Play planuje kontynuację wywołujących emocje kampanii porównawczych.

Pozew złożony przez Polkomtel S.A. zakazywał operatorowi sieci Play posługiwania się hasłem reklamowym "Z Play do Plusa taniej niż z Plusa do Plusa" do czasu uprawomocnienia sporu. Warto dodać, że w momencie gdy plus złożył wniosek do sądu to play już zakończył tę kampanię.

Dziennik Internautów zapytał Marcina Gruszkę, rzecznika prasowego Play, o opinię w tej sprawie.

DI: Operator jest znany z kontrowersyjnych reklam. Czy Play będzie kontynuował ich produkcję pomimo wniosków do sądu ze strony innych operatorów?

MG: A dlaczego nie. Naszym zdaniem klienci powinni wiedzieć, ile rzeczywiście płacą i że bardzo często nie jest tak, jak obiecywała piękna reklama. Niedawno Sąd wydał bardzo ważną w tej sprawie decyzję, która wyraźnie pozwala nam na posługiwanie się tym hasłem. Mało interesuje nas zdanie innych operatorów w tej sprawie. Interesuje nas tylko opinia konsumenta.

Zaraz po rozpoczęciu kampanii operatorzy Plus oraz Era poinformowali, że złożą przeciwko spółce P4 pozwy. Mimo to Play nie przerwał kampanii porównawczej.

- Reklama porównawcza nie jest w Polsce zabroniona. Zestawiliśmy oficjalne ceny publikowane na stronach internetowych operatorów komórkowych. Zdajemy sobie sprawę z tego, że możemy zostać oskarżeni o nieetyczne działanie. Jednak naszym zdaniem działamy zgodnie z prawem - powiedział Marcin Gruszka w wywiadzie dla serwisu Wirtualnemedia.pl.

Czy rzeczywiście zgodnie z hasłem z sieci Play do innych operatorów jest taniej niż wewnątrz tych sieci?

Sonda
Czy Play powinien kontynuować wyświetlanie reklam porównawczych?
  • Tak
  • Nie
  • Nie mam zdania
wyniki  komentarze

- Reklamy nie ukrywały faktu, że chodziło wyłącznie o podstawową stawkę abonamentu. Nie mówiliśmy o dodatkowych pakietach, z których korzysta raptem 30-40 proc. abonentów - powiedział Gruszka.

Play nie rezygnuje z reklam wywołujących różne emocje. Ostatnio kontrowersyjny operator szybko zareagował na promocję Orange, podając w odpowiedzi swoją ofertę.

Kolejna kampania z reklamą porównawczą w tle, dotyczy oferty Play Online. Hasłem jest "Warto być w Orange / Plusie / Erze". Każdy, kto jest klientem jednego z trzech wymienionych operatorów komórkowych, jeśli przedstawi potwierdzający to dokument, dostanie abonament Play Online za połowę ceny przez pół roku.

W tym przypadku Play zamierza "na swoją stronę" przeciągnąć użytkowników konkurencji. Taka praktyka popularna jest również wśród pozostałych operatorów.

W sprawie stosowania przez sieć Play reklamy porównawczej Dziennik Internautów czeka na komentarz od pozostałych operatorów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR