Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Gry mobilne górą

21-03-2019, 21:28

Rynek gier przesuwa się w kierunku smartfonów. W siłę rosną symulatory i rozgrywka sieciowa oraz tryb multiplayer. Gry umożliwiające rywalizację z innymi osobami cieszą się ogromną popularnością zarówno na konsolach, jak i pecetach. Wirtualna rzeczywistość to z kolei jeszcze przyszłość rynku gier, a nie teraźniejszość. Potrzebna jest większa dostępność i bardziej zaawansowane gry, aby VR mógł zrewolucjonizować branżę.

Rynek gier przesuwa się w stronę aplikacji mobilnych - na nasze smartfony. Bardzo dużo osób z tego korzysta w drodze do pracy czy szkoły. Tempo wzrostu kilkunastu procent rocznie bez wątpienia zostanie zachowane. Globalna sprzedaż gier zdecydowanie będzie rosła. Przykładowo według szacunków NewZoo, wartość globalnego rynku gier komputerowych pod koniec ubiegłego roku sięgnęła 134,9 mld dol. i wzrosła o blisko 11% w ciągu roku.

Według danych serwisu App Annie w 2018 roku pobrano 194 mld aplikacji, w sklepach z aplikacjami konsumenci wydali 101 mld dol., a przeciętny użytkownik smartfona w Stanach Zjednoczonych spędzał w aplikacjach prawie 3 godziny dziennie, co oznacza 10% wzrost rdr. Serwis ocenia, że w 2019 roku gry mobilne mogą już osiągnąć 60% udziału w rynku wydatków na gry na wszystkich platformach.

Hitem sprzedażowym jest konsola Nintendo Switch. Warto zwrócić uwagę na bardzo dobrą sprzedaż gier na konsolę. „Fortnite” to już fenomen społeczny. Gracze grają z sobą dzięki trybowi „Battle Royale”. Rozgrywka jest bezpłatna, ale często z możliwością dokupienia pewnych sprzętów czy udogodnień w grze. To główne trendy, które obowiązywały w zeszłym roku i nic nie wskazuje na to, żeby mogły ulec zmianie.

Na całym świecie liczba sprzedanych konsoli Nintendo Switch sięga 20 mln. Do 2020 roku liczba sztuk może przekroczyć barierę 40 mln. Rekordy popularności biją gry Pokemon Let’s Go, Pikachu! i Pokemon: Let’s Go, Eevee.

Rośnie popyt na symulatory, np. mobilna edycja gry „Car Mechanic Simulator”, która sprawdza poziom wiedzy technicznej gracza, została pobrana 12 mln razy.

Coraz większego znaczenia nabiera rozgrywka sieciowa i tryb multiplayer. Ten element społeczności, rywalizacji z innymi graczami online jest bardzo pożądany wśród graczy.Gry umożliwiające rywalizację z innymi osobami cieszą się ogromną popularnością. Dla przykładu w “World of Warcraft” gra kilkanaście milionów osób. Przynosząca producentom ogromne dochody seria “Call of Duty” także opiera się głównie na rozgrywce multiplayer przez internet.

Segment gier mobilnych, w tym symulacyjnych czy umożliwiających rywalizację z innymi graczami, stanowi o przyszłości rynku. Segment gier VR, jeszcze kilka lat temu określany jako rewolucja, rozwija się wolniej, niż można było się spodziewać. Przede wszystkim ze względu na zbyt wysokie koszty samego sprzętu. Ponadto sprzęt jest niewygodny w użyciu. Jednak prędzej czy później VR  stanie się naprawdę istotny.

Wypowiedź: Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory dla Newseria


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *