Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google wytypowało państwa, które najwierniej kibicowały

17-07-2010, 09:42

Prawdziwy fan piłki nożnej nie ma czasu na jednoczesne kibicowanie swojej drużynie i korzystanie z wyszukiwarki. Wie o tym bardzo dobrze Google, które na tej podstawie przygotowało ranking państw najbardziej oddanych mundialowemu szaleństwu.

Najwierniejszymi kibicami okazali się Brazylijczycy, którzy w czasie pierwszego meczu swojej reprezentacji z Koreą Północną rozegranego 15 czerwca masowo odeszli od komputerów. Na wykresie udostępnionym przez Google widać wyraźnie, że ilość zapytań wzrastała drastycznie jedynie podczas przerwy w rozgrywce.

Niemal identycznie zareagowali dziesięć dni później Hiszpanie, kiedy ich drużyna zmierzyła się z Chile. W tym przypadku jednak liczba użyć wyszukiwarki nie spadła aż tak dramatycznie, a wręcz przez większość dnia utrzymywała się na zwiększonym poziomie.

>> Czytaj także: Babol - Emocjonalnie i z humorem o sporcie

Google, badając spadek liczby zapytań w czasie trwania meczów, przygotowało zestawienie państw, które najbardziej angażowały się we wspieranie swoich drużyn. W zestawieniu królują obok Brazylii także Niemcy, Holandia i Korea Południowa.

W skali całego internetu użytkowników od sieci odciągnęło najbardziej finałowe spotkanie Holandia - Hiszpania. Niestety tym razem nie mieliśmy okazji sprawdzić, jak na mecz własnej drużyny w mundialu zareagują polscy internauci.

>> Czytaj także: UE: Nauka i technologia ważniejsze od sportu

Gigant z Mointain View nie po raz pierwszy używa informacji, jakie dostarczają mu setki milionów użytkowników, do wysnuwania ciekawych wniosków. Niedawno nawet zapytania z wyszukiwarki posłużyły do przewidywania przyszłości, co jednak nie zdołało uchronić firmy od wpadki związanej z przechwytywaniem danych z niezabezpieczonych sieci bezprzewodowych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google Blog