Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google rozprawi się ze spamowymi połączeniami telefonicznymi?

03-04-2013, 16:46

Niechcianego e-maila łatwo zignorować, jednak nadchodząca rozmowa telefoniczna, która jest wykonywana przez automat, może już mocno irytować. Jak Google może rozwiązać ten problem?

Federalna Komisja Handlu ogłosiła ostatnio zwycięzców konkursu Robocall Challenge, którego uczestnicy mieli się rozprawić z wykonywanymi przez automaty połączeniami. Nadesłano ponad 800 projektów, jednak to rozwiązanie przygotowane przez pracowników firmy Google okazało się najlepsze.

Telefon

Spamowe połączenia są coraz częstsze (fot. thenestor)

Filtr jak z Gmaila

Zwycięstwo wyszukiwarkowego giganta właściwie nie powinno dziwić, bo koncern na co dzień musi się mierzyć z filtrowaniem wiadomości e-mail wysyłanych do milionów użytkowników. Okazuje się, że stworzenie analogicznego rozwiązania jest możliwe również w przypadku połączeń telefonicznych.

Sonda
Spotkałeś się ze spamowymi połączeniami?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Inżynierowie Google'a przygotowali system, który pozwala użytkownikom na zgłaszanie spamowych numerów telefonów do bazy online. Dodatkowo istnieje również możliwość przekierowywania połączeń do innego numeru, który sprawdzałby, czy mamy do czynienia ze spamem, a następnie "przepuszczał" lub rozłączał rozmowę. Przy okazji rejestrowana byłaby również głośność rozmowy oraz częstotliwość wykonywanych połączeń.

Niestety na razie nie ma pewności co do tego, że rozwiązanie opracowane przez pracowników Google'a zostanie wdrożone na szeroką skalę. Zwycięzcy zapewniają mimo wszystko, że nagroda w wysokości 25 tysięcy dolarów przeznaczona będzie właśnie na dalszy rozwój projektu. Biorąc pod uwagę, że każdego miesiąca FTC rejestruje ponad 200 tysięcy skarg na spamowe połączenia, bez wątpienia usługa byłaby bardzo popularna - także w Polsce.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DigitalTrends