Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google Chrome może zadebiutować na iOS

16-05-2012, 14:07

Apple już teraz może dokonywać przeglądu aplikacji Chrome przesłanej do App Store - informuje analityk Ben Schacter z Macquarie. Premiera narzędzia może być jednak utrudniona ze względu na restrykcje stosowane przez firmę Apple.

Schacter bez cienia wątpliwości informuje w swoim raporcie, że "przeglądarka Google Chrome nadchodzi w wersji dla iOS" (zob. Business Insider, Google's Chrome Browser Is Coming For iOS, Says Macquarie).

Jak tłumaczy analityk, popularnej przeglądarki w wersji dla iOS powinniśmy się spodziewać jeszcze w tym kwartale. Później stwierdza jednak, że "jeśli nie w drugim kwartale, to na pewno jeszcze w tym roku".

Czytaj także: Google Chrome wyprzedza IE w Polsce

Obecnie Google płaci firmie Apple około 50-60% przychodów wygenerowanych z wyszukiwań dokonywanych przez specjalne pole w przeglądarce Safari - zauważa Business Insider. Bez wątpienia, gdyby Chrome zagościło na iOS, niemała część tej sumy pozostawałaby w kieszeni korporacji z Mountain View.

Warto jednak przypomnieć, że Apple nie pozwala na publikowanie w swoim App Store narzędzi, które zastępują funkcje dostępne już w systemie. Niedawno z tego powodu problemy mieli deweloperzy aplikacji, których narzędzia bazowały na Dropboksie, a zatem konkurencie iCloud.

Jeśli jedna z aplikacji dla iOS udostępni link do otwarcia w przeglądarce, w tym przypadku wywołane będzie musiało zostać Safari. Podobne zasady kalifornijski koncern wymusza również w przypadku wielu innych funkcji, co bardzo utrudnia zaistnienie konkurencyjnym narzędziom. Zdaniem Business Insidera tego typu kroki przypominają stosowane niegdyś przez Microsoft, którego przeglądarka została po interwencji regulatorów rynku zdetronizowana przez konkurentów.

Czytaj także: Apple usuwa aplikacje korzystające z Dropboksa


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Business Insider