Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

GIT: kobiety grają, ale nie codziennie, jak mężczyźni

15-01-2012, 11:44

Mężczyźni dwa razy częściej płacą za gry, bardziej przywiązują wagę do wersji pudełkowych gier i nieco częściej niż kobiety decydują się na kupno gier na aukcjach internetowych. Mężczyźni, jeśli grają, to codziennie, a co dziesiąty poświęca na grę więcej niż 20 godzin tygodniowo - wynika z raportu Game Industry Trends 2011 wydanego przez NoNoobs.pl.

Z raportu wynika, że jeśli mężczyźni grają, to nieco bardziej angażują się niż kobiety. 21% badanych mężczyzn deklaruje granie w gry komputerowe codziennie (w przypadku kobiet - 16%), a 23% kilka razy w tygodniu (u kobiet to nadal wynik 16%). Mężczyźni częściej też korzystają z gier konsolowych, ponieważ 21% deklaruje grę kilka razy w tygodniu, gdzie u kobiet ten wynik jest aż o 16 p.p. mniejszy.

W jakie gry gramy?
fot. GIT 2011 - W jakie gry gramy?
40% mężczyzn zdarzyło się zapłacić za grę i tylko 22% kobiet. Kobiety, podobnie jak mężczyźni, preferują zakup gry w tradycyjnym sklepie (74%), ale nie są tak przywiązane do fizycznych nośników, ponieważ 20% z nich kupuje gry w postaci cyfrowej (mężczyźni - 12%), co dziesiąta w Android Markecie lub iTunes (2% mężczyźni) oraz 15% w serwisach społecznościowych (mężczyźni tylko 6%).

Czytaj też: Nie zobaczymy PlayStation 4 na E3

Z raportu Game Industry Trends 2011 wynika też, że mężczyźni częściej niż kobiety informacje o grach czerpią z telewizji (17% mężczyźni; 9% kobiety). Zdecydowanie najchętniej wykorzystywanym źródłem informacji jest jednak internet - w obu przypadkach wskazało je prawie trzy czwarte badanych. Co druga osoba dowiaduje się o grach od znajomych.

Raport liczy 60 stron, dostarcza informacji o rynku gier wideo. Oprócz wyników badania zawiera też informacje na temat historii gier oraz nowych trendów, takich jak gamifikacja czy cloud gaming.

Pełna treść raportu dostępna jest pod adresem: www.git2011.pl/raport


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: GIT 2011



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR