Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

To jeden z etapów postępowania, które ma odpowiedzieć na pytanie, czy planowane przejęcie AdMob przez Google zagrozi konkurencyjności na rynku reklamy mobilnej.

W połowie listopada 2009 roku Google ogłosiła chęć zakupu AdMob - firmy zajmującej się reklamą w telefonach komórkowych. Wartość transakcji to 750 milionów dolarów. Nie trzeba było długo czekać aż inne firmy wykonają podobne ruchy - w styczniu br. Apple wyraziła chęć przejęcia Quattro Wireless, z kolei Opera - AdMarvel.

Ponieważ rynek ten jest jeszcze bardzo młody, a jego wartość niewielka, transakcje te stały się przedmiotem postępowania amerykańskich władz. Nie chcą one bowiem dopuścić do sytuacji, w której jeden podmiot zdominuje także i tę gałąź reklamy. Federalna Komisja Handlu (FTC) poprosiła więc firmę Google, by ta złożyła dodatkowe wyjaśnienia dotyczące wspomnianej akwizycji.

>> Czytaj więcej: Google musi wytłumaczyć chęć nabycia AdMob

Jak podaje agencja Bloomberg, postępowanie FTC posuwa się do przodu. Konkurenci Google oraz reklamodawcy zostali poproszeni o złożenie oświadczeń dotyczących planowanej transakcji. Były pracownik Komisji informuje, że taka procedura obowiązuje najczęściej w przypadku, gdy jest duża szansa, iż porozumienie mogłoby zagrozić konkurencyjności rynku.

Sonda
Przejęcie AdMob przez Google:
  • zmniejszy konkurencję
  • zwiększy konkurencję
  • pozostanie bez wpływu
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Jeśli tak, Komisja będzie mogła zwrócić się do sądu o zablokowanie połączenia lub do firm, by te tak zmodyfikowały swoje porozumienie, by nie stanowiło ono zagrożenia dla konkurencji.

Połączenie obu firm sprawiłoby, że powstałby największy gracz na rynku - miałby 21-procentowy udział w reklamie mobilnej. Google jest zdania, że Komisja zauważy, że rynek ten jest tak perspektywiczny, że nawet po połączeniu zachowana zostanie duża konkurencyjność.

Stany Zjednoczone, chcąc zapewne uniknąć monopolu Google w kolejnej branży, dokładnie zbadają warunki porozumienia. Władze zdają sobie bowiem sprawę, że silna konkurencja będzie korzystna dla całego rynku, a także konsumentów i klientów.

>> Czytaj więcej o reklamie mobilnej w DI


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik