Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Filmteractive Festival: Stwórz własny serial nowych mediów

12-07-2011, 16:50

Podczas festiwalu zostanie wyłoniony najlepszy projekt, a jego twórca otrzyma 10 tys. zł i perspektywę na profesjonalną realizację. Innowacyjność i kreatywność będą jednymi z głównych kryteriów oceny nadesłanych projektów.

Dziś oficjalnie startuje festiwalowy konkurs na najlepszy projekt wideo stworzony z myślą o nowych mediach. Organizatorem Filmteractive Festivalu i konkursu jest łódzka Fundacja Media Klaster.

- Konkurs ma formułę open, zachęcamy wszystkich twórców, ale też „zwykłych” ludzi z fajnymi pomysłami do podzielenia się nimi. Celem naszego konkursu jest wytypowanie najciekawszych i najbardziej innowacyjnych pomysłów na kontent wideo stworzony z myślą o nowych mediach. Mogą to być seriale online’owe, filmy interaktywne (w których widz decyduje o biegu wydarzeń), wideo instalacje lub też inne realizacje niemieszczące się w tak określonych ramach kategorii, które mogą rywalizować w kategorii open - mówi Krzysztof Franek, dyrektor konkursu.

>> Czytaj też: Powstanie interaktywny serial społecznościowy pt. „Martyna”

Sonda
Myślałeś o stworzeniu własnego serialu?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Uczestnicy konkursu muszą przygotować pełen opis swojego pomysłu oraz jego wersję demo (najlepiej w postaci wideo lub ewentualnie storyboardów). Jury będzie oceniało zgłoszenia pod kątem: innowacyjności, kreatywności, potencjału zaangażowania odbiorców oraz realności komercyjnego wdrożenia.

- Jednocześnie na polskim rynku wytworzyła się luka, która polega na tym, że branża interaktywna dostrzega potencjał wideo, ale nie posiada odpowiedniego know-how „filmowego”, a z kolei branża filmowa ma ogromną wiedzę w swojej dziedzinie i doświadczenie, ale dość niepewnie porusza się w nowych mediach. Stąd pomysł - który jest owocem wielu „międzybranżowych” rozmów - na imprezę branżową łączącą kilka środowisk. Imprezę, która pozwoli na kreatywną i konstruktywną wymianę wiedzy, doświadczeń i kontaktów pomiędzy profesjonalistami ze środowiska filmowego, interactive, reklamowego i marketingowego - mówi Olgierd Cygan, CEO / managing partner strategicznej agencji interaktywnej Digital One, jeden z pomysłodawców i współorganizatorów imprezy.

Nagrody dla najlepszych uczestników konkursu zostaną wręczone w czasie trwania pierwszej edycji Filmteractive Festival, zaplanowanej na 22-23 września br., podczas wieczornej gali (22 września). Nagrodą główną jest 10 tysięcy złotych i grant na studia na wydziale mediów cyfrowych łódzkiej Filmówki. Za miejsca drugie i trzecie przewidziane są nagrody pieniężne (5 tys. zł i 2,5 tys. zł). Oprócz tego zwycięski projekt może zostać profesjonalnie zrealizowany i otrzyma odpowiednią dystrybucję.

Zgłoszenia konkursowe będą przyjmowane do 15 sierpnia, na początku września zostanie wyselekcjonowana „shortlista” twórców, którzy zaprezentują się podczas specjalnej sesji przed audytorium w czasie Festivalu. Po prezentacjach jury ogłosi zwycięzców.

>> Czytaj też: Serial w Sieci - internauci będą decydowali o losach bohaterów

Tematami poruszanymi w prezentacjach podczas dwudniowego festiwalu będą m.in.: zmiany zachodzące w konsumpcji mediów oraz preferencjach odbiorców, sposoby na angażowanie konsumentów w przekaz marketingowy, tworzenie treści na potrzeby nowych mediów, ewolucja polskich holdingów medialnych w stronę przekazu cyfrowego, crowdsourcing jako metoda na zdobywanie środków na realizację filmów itp.

Wśród już potwierdzonych prelegentów Filmteractive Festivalu są m.in. Blake Whitman (Vimeo), Dawid Marcinkowski (sufferrosa.com), Andrew Piller (Fremantle Media UK) oraz Marta Gomes (Beactive). W jury towarzyszącego festiwalowi konkursu znajdą się zarówno twórcy, jak i przedstawiciele mediów oraz marketingu. Na czele kapituły zasiada profesor Ryszard W. Kluszczyński, Kierownik Katedry Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego.

Więcej pod adresem: www.filmteractivefestival.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E