Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook uruchomi App Center - sklep z aplikacjami

10-05-2012, 08:05

App Center od Facebooka będzie oferować aplikacje na różne platformy, które mają jakieś powiązanie z Facebookiem. Sklep będzie zorganizowany tak, że serwis społecznościowy nie będzie wchodził w paradę firmom Apple i Google, ale mimo to będzie mógł stanowić jedno z głównych miejsc, w którym internauci znajdą potrzebne aplikacje.

Tak może wyglądać App Center
fot. Facebook - Tak może wyglądać App Center

Dziś każdy gigant IT chce mieć swój sklep z aplikacjami. Nie powinno nas więc dziwić, że Facebook uruchomił własny taki przybytek o nazwie App Center. Pytanie tylko, jak ten sklep będzie funkcjonował? Najistotniejsze są 4 kwestie. 

  1. App Center udostępni aplikacje związane z Facebookiem dla różnych platform. Będą to więc aplikacje działające w przeglądarce lub instalujące się na urządzeniu użytkownika.
  2. Aby nie denerwować firm Google i Apple, sklep Facebooka będzie odsyłał użytkownika do App Store lub Google Play za każdym razem, gdy konieczna będzie instalacja aplikacji na urządzeniu. 
  3. Sklep Facebooka będzie polecał wyłącznie aplikacje, które spełniają pewne wymagania jakości. Nie będzie to zatem miejsce dla absolutnie wszystkich produktów. Facebook udostępnił już wytyczne dla deweloperów.
  4. Sklep będzie dawał deweloperom możliwość oferowania aplikacji płatnych, tak więc będzie możliwość pobierania pieniędzy za korzystanie z aplikacji na Facebook.com. Deweloperzy zainteresowani udziałem w testach beta tego rozwiązania mogą się już zapisywać

Facebook poleca, aby deweloperzy już teraz zabierali się za przygotowywanie stron swoich aplikacji. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w udostępnionym już samouczku.

Strona aplikacji w App Center
fot. Facebook - Strona aplikacji w App Center

Facebook stara się o zachowanie neutralnego stanowiska wobec wszystkich. Z jednej strony deweloperzy zawsze mogą użyć jego narzędzi, aby stworzyć aplikację i mogą ją promować we własnym zakresie na Facebooku, ale do App Center trafią tylko wybrane produkty. Facebook nie będzie też konkurował z Google Play i App Store, ale praktycznie będzie ściągał na siebie uwagę internautów i deweloperów.

Pytanie tylko, co Facebook będzie z tego miał? Po pierwsze liczy się promocja płatnych aplikacji. Będą one dostępne za kredyty Facebooka, a więc serwis zgarnie 30% od każdej transakcji. Jest coś jeszcze. Facebook zdobędzie bardzo dużo danych na temat aplikacji. Będzie w stanie ulepszać mechanizmy społecznościowe, co wpłynie na jakość nie tylko App Center, ale i Facebooka. To nie jest bez znaczenia. 

Co ważne dla Facebooka oraz jego przyszłych inwestorów - Mark Zuckerberg po raz kolejny udowodnił, że pomysły na rozwój społecznościowego giganta jeszcze się nie wyczerpały.

Czytaj: Analitycy krytykują ubiór twórcy Facebooka


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR