Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dobrym sposobem na poszerzenie grona swoich użytkowników jest tworzenie kolejnych wersji językowych. Nie jest to jednak złoty środek.

Facebook, jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, intensywnie pracuje nad poszerzeniem grona swoich użytkowników. Sprawdzonym sposobem na to jest tworzenie kolejnych wersji językowych, które umożliwiają osobom bez znajomości języka angielskiego na pełne korzystanie z serwisu.

Serwis dostępny jest już w 40 wersjach językowych, ostatnio powstały dwie nowe - hebrajska i arabska. Dla osób posługujących się tymi językami może stanowić to uzupełnienie poprzedniej funkcjonalności systemu - możliwe było bowiem pisanie w tych językach. Jak jednak przyznają niektórzy użytkownicy Facebooka z Izraela, hebrajskie tłumaczenie nie jest wysokiej jakości. Kobi Cohen, manager biura z Tel Awiwu, dodał także, że woli język angielski jako język świata komputerów - informuje serwis BBC News.

Problemem dla części osób może być także fakt, że ani arabski, ani hebrajski nie są językami powszechnie znanymi poza krajami, gdzie używa się ich codziennie. Stąd też wiele osób może zdecydować się na pozostanie przy wersji angielskiej, chcąc w ten sposób umożliwić wszystkim zainteresowanym przeglądanie informacji na profilu.

Inżynierowie Facebooka pracują obecnie nad kolejnymi 60 wersjami językowymi tak, by w końcu serwis dostępny był we wszystkich językach. Wiatru w skrzydła firmie mogą dodać także ostatnie wyniki badań, z których wynika, że serwisy społecznościowe są popularniejsze od poczty elektronicznej.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: BBC