Facebook największym sprzedawcą banerów w USA

20-06-2011, 12:42

Witryna Marka Zuckerberga kontynuuje wzrosty związane z rynkiem reklamowym. W tym roku Facebook może mieć z tego tytułu ponad 2 mld dolarów przychodu.

Choć Facebook stracił nieco użytkowników w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, witryna wciąż generuje coraz większe zyski.

>>Czytaj także: Użytkownicy serwisów społecznościowych mają więcej bliskich znajomych

Sonda
Klikasz w reklamy na Facebooku?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak wynika z analizy eMarketera, Facebook może mieć w 2011 roku 2,19 mld dol. przychodów związanych ze sprzedażą banerów w amerykańskim internecie. Warto podkreślić, że w tą i tak niemałą sumę nie wliczają się reklamy kontekstowe czy wideo.

David Hallerman z eMarketera zauważa, że Facebook jest witryną unikalną nie tylko ze względu na niezwykle dużą liczbę użytkowników, ale również bardzo długi czas, który spędzają oni na stronie. Tego typu parametry nie pozostają, jak widać, bez znaczenia również dla samych reklamodawców.

Tylko w ostatnim roku przychody z reklamy na Facebooku w USA wzrosły aż o 80 proc. i choć w poprzednich latach było to znacznie ponad 100 proc., wynik jest i tak bardzo dobry, biorąc pod uwagę nieco zmniejszającą się liczbę użytkowników.

Szacuje się, że wzrost Facebooka na rynku tego typu reklamy w 2012 roku będzie już znacznie mniejszy i powinien wynosić ok. 31 proc.

>>Czytaj także: Facebook zbuduje własną przeglądarkę i pomoże RockMelt


Następny artykuł » zamknij

IT Fiction: Generatory strat

Źródło: eMarketer
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy