Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

E-marketing dziś i jutro w Polsce

05-12-2011, 14:16

Social media oraz rozwiązania mobilne były najciekawszymi trendami dla rodzimego e-marketingu na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy. Natomiast w przyszłym roku rynek przewiduje dalszy rozwój rangi mediów społecznościowych oraz SEO, wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Zieltraffic podczas Internet Poland 2011.

Najciekawsze trendy marketingu internetowego w 2011 roku
fot. Zieltraffic - Najciekawsze trendy marketingu internetowego w 2011 roku
Jednym z dwóch celów tego badania było znalezienie odpowiedzi na pytanie: "Jaki trend marketingu internetowego w 2011 uważa Pan/Pani za najciekawszy?". W ankiecie wzięło udział 290 osób, a samo pytanie miało charakter otwarty, co pozwoliło w odpowiedzi wpisać dowolnie wybrany trend, mechanizm czy kanał marketingu internetowego. Zdecydowana większość osób wskazała social media marketing (22%) i mobile marketing (13%). Najmniejszym zainteresowaniem cieszyło się SEO (5%) i marketing afiliacyjny (3%).

Inwestycje będą w social media marketing
fot. Zieltraffic - Inwestycje będą w social media marketing
Drugim kluczowym pytaniem, stawianym w ankiecie Zieltraffic, była kwestia planowanych w najbliższym czasie wydatków na kampanie reklamowe w sieci. Były do wyboru cztery opcje: SEM, SEO, afiliacja i social media marketing. Podobnie jak to było w tym roku, marketerzy w 2012 roku będą planować nadchodzące działania promocyjne skoncentrowane na mediach społecznościowych (59%) oraz mechanizmach SEO (54%). Ponadto w ankiecie znalazło się dość precyzyjne pytanie dotyczące marketingu afiliacyjnego.

Czytaj też: Trendy na rynku marketingu internetowego dla sektora MŚP

- Przy obecnych 6 milionach smartfonów na polskim rynku trudno nie odnieść wrażenia, że i trend mobilny będzie rósł w siłę. Co więcej, może okazać się strzałem w dziesiątkę dla tych, którzy poszukują atrakcyjnych rozwiązań dla swoich biznesów. Z kolei brak w tej ankiecie rozwiązań wideo świadczy o tym, że nie są one jeszcze tak ważne dla rodzimych marketerów i branży marketingowej, jak to ma miejsce w Niemczech czy USA. A warto pamiętać o tym, iż według firmy Cisco materiały multimedialne będą podstawowym źródłem informacji dla ponad 1,5 miliarda internautów już za niespełna 4 lata - mówi Marcin Kowalik, Business Development Manager firmy Zieltraffic.

Według firmy Zieltraffic dane te są zbieżne z informacjami pochodzącymi z innych branż. Opublikowane niedawno wyniki "2011 Digital Marketing and Content Survey" Frommera pokazują, iż dla 53% i 65% firm podróżniczych filarami e-marketingu będą odpowiednio: SEO oraz media społecznościowe.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *