Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

E-commerce po polsku

26-10-2018, 19:33

Personalizacja, customer experience, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe oraz analiza big data to główne czynniki, które w nadchodzącym czasie będą w największym stopniu decydować o kierunku rozwoju e-commerce. Do jej rozwoju przyczyni się również zakaz handlu w wybrane niedziele oraz rosnący udział kanału mobilnego.

Szacuje się, że w ciągu 8 lat około 40% całkowitej globalnej sprzedaży będzie już realizowane poprzez kanały online.Tę informację podaje Ewa Białek, dyrektor Biura Handlu i Usług w DNB Bank Polska. Dodaje, że przez najbliższych kilka lat z pewnością będzie towarzyszył temu także rozwój handlu tradycyjnego, szczególnie w Polsce, gdzie mamy duże przywiązanie do tej formy zakupów.

Polska jest jednym z najprężniej rozwijających się rynków e-commerce, a odsetek internautów, którzy dokonują zakupów online, systematycznie rośnie. Według badań Gemius („E-commerce w Polsce 2018”) zakupy w internecie robi 56% polskich internautów (wobec 54% w ubiegłym roku). Prognozy grupy Integer.pl, właściciela Paczkomatów, zakładają, że branża będzie rozwijać się w tempie 18% rocznie i na koniec 2018 roku przekroczy wartość 47 mld zł. 

Z badań Gemiusa wynika, że tym, co najbardziej motywuje internautów do e-zakupów, jest całodobowa dostępność sklepów i serwisów online. Duże przełożenie na rozwój tej branży będzie mieć też wprowadzony w marcu zakaz handlu w wybrane niedziele, który w 2020 roku obejmie wszystkie niedziele.

Ponadto z ostatniego raportu e-Izby „M-Commerce. Kupuję mobilnie” wynika, że 73% internautów kupuje produkty z tej samej kategorii w więcej niż jednym kanale zakupowym, a wyraźnie zauważalnym trendem jest wzrost wykorzystania smartfonów w procesie zakupowym. Co istotne, sklepy stacjonarne, które są ulubionym miejscem zakupów dla 32% Polaków, straciły dominację na rzecz internetu i aplikacji mobilnych preferowanych przez 41% konsumentów.

Warto zwrócić również uwagę na rozwój nowych technologii opartych na sztucznej inteligencji czy analizie big data, które powodują zmiany w sektorze handlu, zmieniając modele biznesowe i relacje z klientami. Stanowi to jedno z najpoważniejszych wyzwań dla branży w nadchodzących latach. 

Źródło: Newseria


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *