Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dlaczego warto prowadzić bloga lub aktualności na stronie firmy? Poznaj 6 powodów

11-07-2022, 12:27

Strona firmowa w sieci jest niemalże koniecznością dla każdego, kto chciałby w dzisiejszych czasach prowadzić udany biznes. Sama witryna-wizytówka to jednak za mało. W dobie dzisiejszego internetu prowadzenie bloga na swojej firmowej stronie internetowej może nam przynieść wiele korzyści, pozwalając wyprzedzić konkurencję. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto prowadzić bloga na stronie firmy i jak przyciągnąć w ten sposób uwagę internautów.

Dlaczego warto prowadzić bloga lub aktualności na stronie firmy? Poznaj 6 powodów

Stajesz się w oczach klienta ekspertem w swojej dziedzinie

Same zapewnienia o tym, jak długo wykonujesz swoją pracę i informacje o ukończonych kursach mogą nie wystarczyć, żeby potencjalny klient zdecydował się na Twoje usługi. Prowadząc bloga lub tworząc poradniki dotyczące Twojej działalności możesz bezpośrednio zademonstrować swoją wiedzę, zachęcając internautów do skorzystania ze swoich usług poprzez rozwiązanie ich rzeczywistych problemów. Dzięki temu zbudujesz w oczach Twojego klienta odpowiedni wizerunek jeszcze zanim ten podejmie z Tobą pierwszy kontakt.

Poprawa pozycji Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych

Ogromną zaletą prowadzenia bloga na stronie firmowej jest fakt, że każdy z Twoich wpisów jest osobno indeksowany przez roboty Google. W praktyce oznacza to, że odpowiednia konstrukcja tekstu pozwoli Ci pozycjonować podstronę pod kątem interesujących Cię fraz kluczowych.

Pamiętaj jednak, że przy tworzeniu każdego rodzaju treści najważniejszy jest jej aspekt praktyczny. Przepełniony frazami kluczowymi tekst bez większej wartości merytorycznej nie tylko zostanie zignorowany przez roboty indeksujące, ale może też obniżyć pozycję całej Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Wpisy blogowe pozwalają klientowi lepiej Cię poznać

Pozytywne wrażenie i wzbudzenie w Twoim odbiorcy sympatii jest niezwykle istotnym czynnikiem decydującym o tym, czy zechce on skorzystać akurat z Twoich usług. Osoba trafiająca na Twoją stronę internetową nie ma innej możliwości poznania Cię jako osoby niż tylko poprzez treści, które zamieszczasz na swojej witrynie. Dbając o to, żeby przedstawić siebie i swoje usługi w możliwie jak najciekawszy i rozbudowany sposób znacznie zwiększasz prawdopodobieństwo, że internauta zdecyduje się właśnie na Twoją ofertę.

Oferując klientowi wartość zyskujesz jego zaufanie

Merytoryczny poradnik, szczegółowy przegląd najważniejszych wydarzeń w Twojej branży czy obiektywny ranking związanych z nią produktów dadzą Twojemu odbiorcy realną wartość. To najlepszy sposób na zbudowanie nici sympatii i zaufania jeszcze zanim klient wykona do Ciebie pierwszy telefon.

Pamiętaj jednak o zaoferowaniu w tworzonych przez Ciebie treściach realnej wartości i faktycznym rozwiązaniu konkretnego problemu. Proponując odbiorcy zakup Twoich produktów zamiast zaproponowania innego rozwiązania może wywołać skutek odwrotny do zamierzonego. Twórz swoje treści z zamiarem zaoferowania realnej pomocy, nie martwiąc się o to, czy korzystający z niej internauta zdecyduje się ostatecznie na Twoje usługi

Większy ruch na stronie

Wartościowe treści na blogu firmowym przyciągną na Twoją witrynę nie tylko osoby bezpośrednio zainteresowane współpracą z Tobą, ale też tych internautów, którzy jeszcze nie wiedzą, że potrzebują Twoich usług.

Wysokiej jakości artykuł jest doskonałym narzędziem marketingowym – rozprzestrzenia się dzięki dobrej woli internautów, chcących podzielić się ze swoim otoczeniem sposobem na rozwiązanie dotykającego ich problemu. Często będzie się zdarzać, że osoby, które pierwotnie odwiedziły Twoją stronę tylko żeby przeczytać interesujący ich artykuł sprawdzą z ciekawości Twoją ofertę, skąd już tylko krok dzieli Cię od zdobycia kolejnego klienta.

Czy Twoja strona ma szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania?

W dobie dzisiejszych kryteriów pozycjonowania wartościowe treści, duża ilość linków zewnętrznych i wysoki ruch na stronie internetowej to za mało, żeby znaleźć się na szczytach wyszukiwarek. Dodatkowo potrzebne będzie odpowiednie zaplecze techniczne, dzięki któremu strona będzie działała sprawnie i szybko, zachęcając do eksplorowania kolejnych jej zakamarków. Darmowy audyt SEO pozwoli Ci sprawdzić, na ile przyjazna dla użytkownika jest Twoja strona firmowa.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag blogitag blog firmowytag audyt seo