Ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę, swego czasu, była jedną z najczęściej komentowanych rezolucji. Zwolennicy podkreślali jej wpływ na rodzinę. Przeciwnicy zaś argumentowali, że to ograniczenie wolności jednostki. O tym, jak niedziela bez handlu wpłynęła na portfel i nawyki zakupowe przeciętnego Kowalskiego, opowiada ekspertka.
Z badania, które przeprowadził rejestr dłużników Big InfoMonitor wynika, że Polacy zaoszczędzili na zamknięciu sklepów w niedzielę. Halina Kochalska, ekspert rejestru dłużników Big InfoMonitor, zauważa, że największe zamieszanie w budżetach i portfelach obywateli, zakaz handlu wprowadził wśród osób w wieku od 18 do 44 lat. Szczególnie 18-24-latkowie zaoszczędzili, a to oni (najwyraźniej) najwięcej czasu spędzali w galeriach handlowych.
Ekspertka zaznacza, że te osoby wydają teraz więcej na spotkania towarzyskie, na wyjścia do kina, do teatru, do restauracji. W ten sposób zapełniają one wolny czas. Niewykluczone, że ewolucja wydatków sprawi, że ostatecznie będziemy wydawać więcej, bo wyjścia do restauracji czy kina z rodziną często okazują się kosztowniejsze, niż zakupy w galerii handlowej.
Na handlowe niedziele w najmniejszym stopniu nastawione było najstarsze pokolenie. Dziewięciu na dziesięciu seniorów nie zmniejszyło, ani nie zwiększyło swoich wydatków po zamknięciu sklepów.
Największym beneficjentem zakazu handlu w niedzielę, jest sektor handlu elektronicznego. Oczywiście, jeszcze nie do wszystkich sklepów w sieci zostały przekierowane wydatki, które trafiały do sklepów stacjonarnych, jest to jednak kwestią czasu i e-handel doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Osoby, które wydają więcej z uwagi na wprowadzenie wolnych od handlu niedziel, najczęściej jako przyczynę wydatków podają zwiększenie liczby zakupów w sieci.
Źródło: Newsrm.tv
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|