Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Trzy z pięciu najszybciej rosnących gałęzi całego rynku cyfrowego związane są z handlem, natomiast e-commerce jest najszybciej rozwijającym się rynkiem zbytu z Europie. Intensywny rozwój e-commerce daje sprzedawcom ogromne możliwości, jednak wiąże się również z koniecznością dostosowania do zwiększonej konkurencji. Szansą na skuteczne przebicie się ze swoją ofertą są internetowe kupony rabatowe.

Handel internetowy w Polsce i na świecie

Gra jest naprawdę warta świeczki. W Europie mamy do czynienia z 250 milionami e-klientów.  Średnio każdy z nich wydał w zeszłym roku 1 243 Euro na zakupy on line. Najwięcej w sieci kupują Brytyjczycy (96 mld euro wydanych w 2012 roku), Niemcy (50 mld) i Francuzi (45 mld)1.

Polska uważana jest za drugi, po Włoszech najszybciej rozwijający się i najbardziej atrakcyjny rynek jeśli chodzi o handel internetowy. W 2013 roku przychody z e-commerce w naszym kraju wyniosły 8,6 mld dolarów, a szacuje się, że w roku 2016 osiągną pułap niemal 13 mld2. Wpływ na dynamiczny rozkwit e-commerce zarówno na świece jak i w Polsce ma kilka czynników. Do najważniejszych należą: coraz łatwiejszy dostęp do szybkiego internetu, znacznie obniżenie kosztów usług kurierskich, a także rozpowszechnienie obrotu bezgotówkowego.

 

Digital couponning, czyli dobrze nam znane zniżki w nowej odsłonie

Klienci coraz częściej potrzebują dodatkowego bodźca, który zachęci ich do skorzystania z oferty danego sklepu internetowego. Najczęściej takim bodźcem są wszelkiego rodzaju promocje i obniżki cen. Wg. badań3 aż 88% polskich użytkowników motywuje swoje zakupy ofertą specjalną sklepu. To właśnie z tego powodu, coraz więcej sprzedawców internetowych decyduje się przyciągnąć klientów za pomocą kuponów rabatowych.

Z punktu widzenia właścicieli e-sklepów kupony są wciąż niestandardową i bardzo skuteczną formą reklamy. W dodatku formą rozliczaną najczęściej efektywnościowo- a więc dającą mierzalne rezultaty. W przypadku gdy sklep internetowy jest jedynie uzupełnieniem sprzedaży detalicznej, internetowe rabaty stanowią łącznik pomiędzy kampanią internetową i off-line.  Kupony działają również angażująco i wpływają dodatnio na lojalność klientów.

Liczby mówią same za siebie- w 2013 roku internetowy rynek kuponów osiągnął wielkość ponad 3 mld USD, a w ciągu następnych trzech lat wzrośnie niemal trzykrotnie- osiągając w 2017 roku wartość aż 8,47 mld USD4.  Największy dział w światowym rynku kuponów mają USA. Jak szacuje eMarketer, w tym roku ponad 100 mln dorosłych Amerykanów skorzysta z tego typu promocji, zarówno w zakupach on-line jak i off-linowych5.


Couponing w Polsce

W Polsce 12% sklepów internetowych zadeklarowało promocję swoich produktów poprzez strony skupiające w sobie oferty promocyjne6. Z tej formy reklamy najchętniej skorzystały  sieci odzieżowe, najrzadziej- księgarnie internetowe oraz sklepy ze sprzętem komputerowym. 

Zapotrzebowanie na tego typu serwisy doskonale rozumie Panna Cotta PCG GmbH, właściciel sieci portali kuponowych w najbardziej rozwijających się rynkach e-commerce. Mająca swoją siedzibę w Hamburgu firma działa w zarówno w Europie jak i na bardzo chłonnym rynku Ameryki Łacińskiej, posiadając swoje strony w Brazylii, Meksyku,Kolumbii, Chile, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech i Rosji. 

W październiku 2013 roku powstała polska strona firmy - Kupon.pl. Posiadając ponad 700 sklepów partnerskich, kupon.pl staje się jednym z głównych graczy segmentu w Polsce. Wśród e-sklepów współpracujących z serwisem znajdziemy wiele znanych sieci takich jak Media Markt, Zalando czy Douglas. Atrakcyjne, dochodzące do 80 % zniżki, przystępny, zarówno dla użytkowników korzystających z desktopów, jak i urządzeń mobilnych layout, a także prosta obsługa i jasne zasady zakupów sprawiają, że strona zyskuje sobie coraz więcej stałych klientów.

 

 Przyszłość należy do mobile

Zauważa się także duży wpływ kuponów na rozwijający się w zawrotnym tempie rynek m-commerce. W 2013 roku 8% wszystkich zakupów internetowych w Europie i ponad 13% w USA odbyło się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W tym roku liczby te mogą być o wiele bardziej imponujące- oczekuje się, że około 1/3 wizyt w sklepach internetowych będzie generowanych przez strony mobile7. O potencjale couponingu w tym sektorze może świadczyć fakt, że 49% posiadaczy smartfonów, oraz 10% użytkowników tabletów w USA korzysta z kuponów rabatowych w wersji mobile8.

Według przeprowadzonych przez Panna Cotta PCG GmbH badań, w Polsce, stosunkowo niewielka nasycenie rynku m-commerce dyktowane jest niewielkim dostosowaniem rodzimych sklepów on-line do wymogów mobilnych. Największą grupę kupujących stanowią ludzie młodzi, w wieku 15-23 lata9. Jest to najatrakcyjniejsza dla sprzedawców grupa odbiorców-  dzięki nieukształtowanym jeszcze preferencjom zakupowym a także dużej podatności na reklamę i deklarowanej chęć korzystania z promocji.  To właśnie oni, wraz z grupą 24-35 lat, będą stanowili główną grupę docelową rynku kuponów w Polsce.

Couponing ecommerce infografika


1 Europe B2C Ecommerce Report 2013

2 J.w

3 Monitor Promocji 2012” Monitor Promocji ARC Rynek i Opinia,

4 Jefferies Equity Research 2013, RetailMeNot 2013

5 http://www.emarketer.com

6 Ecommerce Poland 2013. Executive Summary Report

7 Online Retailing: Britain, Europe and the US 2014

8 http://www.nielsen.com

9 DIBS e-commerce survey 2012 – a comprehensive study of European e-commerce


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR