Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polski internauta to wciąż raczej młody człowiek, będący jednak coraz bardziej świadomym e-klientem, szukającym opinii innych i częściej korzystającym z bankowości elektronicznej - tak wynika z raportu Polski internet 2008/2009 przygotowanego przez firmę Gemius.

Jak Polacy korzystają z sieci?

Strugktura wiekowa internatutów
fot. - Strugktura wiekowa internatutów
Pod koniec 2008 roku liczba internautów w naszym kraju wynosiła 15,8 mln, co oznacza, że niemal co drugi Polak (44,4%) to użytkownik sieci.

Internet nadal pozostaje głównie domeną ludzi młodych, choć struktura wiekowa populacji internautów powoli ulega zmianie, stąd rośnie udział osób w wieku 45 lat i więcej.

Polscy internauci dokonują większej średniej liczby odsłon oraz spędzają online zdecydowanie więcej czasu niż chociażby przed rokiem, stając się tym samym coraz bardziej aktywnymi użytkownikami sieci.

Czego szukamy w sieci?

Google, Onet oraz Wirtualna Polska, podobnie jak przed rokiem, otwierają ranking najpopularniejszych witryn w polskim internecie.

:[IMG-731d5]:Nie ma jednak wątpliwości, że rok 2008 należał do serwisów społecznościowych. Najpopularniejszy z nich, Nasza-Klasa, z ponad 50% zasięgiem znalazł swoje stałe miejsce w rankingu TOP-10. Serwis ten w okresie od listopada 2007 roku do listopada 2008 roku awansował z 15 na 4 pozycję w rankingu.

Na uwagę zasługuje także rosnąca popularność takich zjawisk, jak social shopping, dziennikarstwo obywatelskie oraz internetowe pożyczki społeczne.

Pieniądze w sieci

Najpopularniejszą wśród internautów formą lokowania zasobów finansowych niezmiennie pozostają konta oszczędnościowe. Nie dziwi już fakt, że większość ich posiadaczy zdecydowała się na obsługę przez internet.

Polscy użytkownicy sieci dość sceptycznie podchodzili jednak do inwestycji. Nieliczni, planujący inwestycje finansowe, preferowali bezpieczne formy, takie jak lokaty terminowe.

Czego szukamy w sieci?
fot. - Czego szukamy w sieci?
Z roku na rok zwiększa się odsetek internautów dokonujących zakupów w sieci. Pomimo że za granicą kryzys powoduje ograniczenia, w Polsce zakupy w sieci są coraz popularniejsze.

Czynniki decydujące o popularności e-zakupów to niższe niż w tradycyjnym sklepie ceny produktów, możliwość złożenia zamówienia o każdej porze oraz dostawa do domu. Jednym z ograniczeń rozwoju tej gałęzi e-handlu może być lęk o bezpieczeństwo zakupów przez internet.

Internauci stają się coraz bardziej świadomymi i wymagającymi klientami e-sklepów oraz aukcji internetowych. Chętnie też dzielą się własnymi spostrzeżeniami. Kontakt z opiniami innych osób w internecie deklaruje aż 80 proc. wszystkich internautów. Większość z nich, bo ponad 2/3, spotkała się z tego typu opiniami na stronach sklepów i aukcji.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Gemius