Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Co zmieni DSA i DMA? Czy uderzy tylko w wielkich graczy?

12-07-2022, 10:47

Parlament Europejski przyjął dwa przełomowe akty prawne: akt o usługach cyfrowych (DSA) oraz akt o rynkach cyfrowych (DMA). Dokumenty mają chronić przed rozprzestrzenianiem nielegalnych treści, dezinformacją oraz innymi zagrożeniami społecznymi a także zapobiegać nieuczciwym praktykom biznesowym. Czy i w jaki sposób wpłyną na pracę agencji digitalowych i domów mediowych?

Komentarza udzieliła: Mariya Kallagova, Partner w Tribe47, agencji wyspecjalizowanej we wprowadzaniu na rynek i wspieraniu wzrostu firm z sektora e-commerce

Mariya Kallagova

Mimo że, postanowienia zawarte w aktach DSA i DMA są wymierzone głównie w cyfrowych gigantów, takich jak Google czy Meta, na pewno wpłyną również na działania marketingowe marek oraz agencji digitalowych czy domów mediowych.

Prawdopodobnie pierwszym odczuwalnym skutkiem tych zmian będzie ograniczona możliwość targetowania reklam i coraz wyższe koszty zakupu mediów, co obserwujemy na wymienionych platformach już od lat. Przykładowo, działania remarketingowe, czyli reklamy “przywracające” użytkownika na stronę, już nie są dostępne dla firm z sektora medycznego, choć kiedyś były.

Niemniej jednak, mam wrażenie, że to prawo skłoni marki do wykazywania się coraz większą kreatywnością i tworzenia treści autentycznych i przydatnych dla użytkowników.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *