Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Co tam panie w ePUAP-ie? Modernizacja jakoś idzie...

01-06-2015, 14:24

Już teraz Czytelnicy DI mają łatwiej z e-administracją, którą pomagamy oswajać. Od 1 lipca ePUAP ma być jeszcze bardziej przyjazny. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji podaje, że wdrożenie ePUAP2 - udoskonalonej i wolnej od błędów wersji elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - przebiega zgodnie z planem.

Ulepszona wersja ePUAP-u miała ruszyć już na początku roku, ale - według słów Ministra Administracji i Cyfryzacji Andrzeja Halickiego - MAiC zdecydował się na przesunięcie tego terminu, by usunąć błędy krytyczne. Jeszcze na początku roku testy wykazywały 15-16% takich błędów. Jak podał Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Informatyzacji w Ministerstwie, ostatnia, dopiero co zakończona tura testów wykazała "brak błędów krytycznych".

Urząd podczas prac

Fot. Rawpixel/shutterstock.com

Ministerstwo zdecydowało się na uruchomienie pierwszej tury nowych usług jeszcze na starej wersji ePUAP-u. Zdaniem Ministra Halickiego mogą się one przydać podczas wakacji. Chodzi głównie o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego - można ją już teraz zamówić, nie wychodząc z domu. Wśród dostępnych usług są także dokumenty uzgodnione z MON:

  • wydanie zaświadczenia o przebiegu służby wojskowej,
  • informowanie o zmianie miejsca zamieszkania żołnierza,
  • złożenie wniosku na wykonywanie obowiązków w ramach NSR,
  • powiadomienie o utracie/zniszczeniu książeczki wojskowej.

Harmonogram włączania usług przewiduje dodawanie kolejnych spraw niewielkimi pakietami. Co tydzień na ePUAP-ie będzie przybywać po kilka usług centralnych, tak by do końca października w platformie znalazło się 115 usług centralnych. Przykłady z harmonogramu:

czerwiec (w sumie 4 usługi dla obywateli + 4 usługi dla przedsiębiorców):

  • zgłoszenie pracy geodezyjnej,
  • zgłoszenie pracy kartograficznej,
  • wniosek o ponowne wykorzystanie informacji publicznej,
  • wniosek o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie,

lipiec (w sumie 21 usług dla obywateli + 14 usług dla przedsiębiorców):

  • wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z ewidencji gruntu,
  • wniosek o wydanie dowodu osobistego,
  • zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego,
  • wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego,
  • zgłoszenie powołania/odwołania administratora bezpieczeństwa informacji do rejestracji GIODO,
  • wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej ORD-IN,
  • wniosek o wydanie interpretacji ogólnej ORD-ORG.

Migrację na nową platformę (która będzie miała też zmienioną szatę graficzną i bardziej przyjazną organizację) ministerstwo zaplanowało na 28-29 maja. 1 lipca platforma ma być dostępna dla obywateli.

Zobacz także:

Aktualizacja 1 czerwca 2015, godz. 14:50.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *