Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Co należy wiedzieć o webinariach?

31-03-2012, 17:14

Ponad 50% firm organizujących webinaria przeprowadza więcej niż jedno webinarium dziennie, w którym statystycznie uczestniczą osoby z dwóch krajów. Najczęściej firmy spotykają się online w celach edukacyjnych, pozyskania nowych kontaktów oraz wzmocnienia pozycji firmy na rynku – wynika z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting.

Z badania wynika, że ponad 50% badanych firm przeprowadza więcej niż jedno webinarium dziennie. Najczęściej przeprowadzane są trzy webinaria w ciągu doby (18%), ale nie zabrakło firm, które korzystają z tej formy komunikacji znacznie częściej. 8% badanych przeprowadza ponad 27 spotkań online w ciągu zaledwie jednego dnia.

Popularność webinariów 2012
fot. ClickMeeting - Popularność webinariów 2012
Najczęściej webinaria organizowane są w celach edukacyjnych. Wykorzystanie spotkań online do edukowania obecnych i potencjalnych klientów zadeklarowało aż 85% firm. Poza tym do podstawowych celów organizowania webinariów należy pozyskiwanie klientów (77%) oraz wzmocnienie pozycji firmy na rynku (60%). W przypadku ponad połowy firm jednym z podstawowych celów każdego spotkania online jest konwersja pozyskanych już kontaktów.

Czytaj też: Webinaria podczas e-Skills Week 2012

W statystycznym webinarium uczestniczą osoby z dwóch krajów. A rekordowe było spotkanie, w którym udział wzięli uczestnicy aż z 54 krajów.

- Przeprowadzone przez nas badanie pokazuje nie tylko rosnącą popularność przenoszenia spotkań i szkoleń do internetu. Warto zwrócić uwagę również na to, że w webinarium uczestniczą zazwyczaj osoby z przynajmniej dwóch krajów. Jest to jasny sygnał, że spotkania online spełniają swoje zadanie – mówi Szymon Grabowski, prezes Implix (ClickMeeting).

Badanie pozwoliło również ustalić, że najwięcej webinariów przeprowadzanych jest w środku tygodnia. Najpopularniejszym dniem okazał się wtorek, kiedy to odbywa się ponad 30% spotkań. Na drugim miejscu, z wynikiem 25,6%, jest środa. A ostatnie miejsce na podium przypadło piątemu dniu tygodnia - 17,9%. Jednocześnie najpopularniejszą porą dnia na przeprowadzenie spotkania online jest południe oraz wczesne popołudnie - w okolicach godziny czternastej. Statystycznie w webinarium bierze udział 28 uczestników i trwa ono ok. 65 minut.

Dane pochodzą z analizy blisko 8200 spotkań zorganizowanych przez klientów ClickMeeting w okresie wrzesień 2011 - luty 2012.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *