Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Billboard wkrótce rozpozna Twoją twarz?

19-04-2011, 18:06

Rynek reklamy może w przyszłości przypominać obrazy znane z futurystycznych filmów.

Reklamy w sieci cieszą się niezmienną popularnością, jednak również billboardy, które spotykamy na ulicy, mogą być wkrótce naszpikowane nowoczesną elektroniką.

>>Czytaj także: Google Video skasuje wszystkie klipy już w maju

Sonda
Podoba Ci się pomysł na nowy typ billboardów?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Firma Immersive, która zgromadziła już blisko milion dolarów od inwestorów, chce wyposażyć uliczne reklamy w systemy rozpoznawania twarzy, które umożliwiłyby dostosowanie wyświetlanych kreacji reklamowych do konkretnych osób przyglądających się w danym momencie obiektowi.

Oprogramowanie byłoby w stanie rozpoznać płeć oraz przedział wiekowy osób, które znajdują się w pobliżu. Następnie na podstawie kalkulacji wyświetlana byłaby dopasowana reklama, która w założeniu miałaby przynieść największe zyski reklamodawcy.

Nieco kontrowersji może wzbudzać fakt, że system tworzony przez Immersive miałby również monitorować ludzi mających kontakt z reklamą i wysyłać do reklamodawców między innymi informacje o tym, jak długo wpatrywali się oni w billboard.

Choć wizja tego typu reklam może się wydawać nieprawdopodobna, pierwsze testy pokazały, że nowoczesnym billboardom przyglądano się o 60 proc. dłużej niż standardowym, statycznym bannerom.

>>Czytaj także: Windows 8 wystartuje z pendrive'a


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Business Insider