Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Więcej sprzedaje się obecnie książek elektronicznych niż papierowych w internetowym sklepie Amazon. Popyt tak na Kindle'a, jak i e-booki, nie maleje.

Tak jak iPad zrewolucjonizował rynek tabletów, tak Kindle stworzył de facto segment czytników elektronicznych książek. Od momentu jego wprowadzenia do sprzedaży w listopadzie 2007 roku nieustannie zyskuje na popularność. Dwa lata z rzędu był najczęściej kupowanym przedmiotem w okresie świąt Bożego Narodzenia. Dla Amazonu sprzedaż samego czytnika, jak i e-książek, wydaje się być żyłą złota, zwłaszcza że rosnące koszty związane z handlem książkami czy muzyką także szybko rosną, napędzając obawy o długoterminową stabilizację finansową największego sklepu internetowego świata.

>> Czytaj więcej: Amazon: Przychody w górę, zysk w dół

W lipcu zeszłego roku amerykańska firma poinformowała, że sprzedaje obecnie więcej książek elektronicznych niż tradycyjnych w twardych oprawach. Było to pierwszym punktem przełomowym na rynku elektronicznych publikacji. Trzeba bowiem zaznaczyć, że stało się to w zaledwie 2,5 roku od momentu debiutu czytnika. Książki tradycyjne w sprzedaży znajdują się tymczasem od samego początku, czyli roku 1995. Wzrostowi sprzedaży Kindle'a, jak i samych książek, sprzyja fakt coraz niższej ceny urządzenia. Ma tutaj miejsce sytuacja podobna do tej obserwowanej na rynku drukarek - producenci nierzadko wolą sprzedać urządzenie bez zysku lub z minimalną marżą, by później zarabiać na tonerach.

Sonda
Kupiłeś/-aś w tym roku przynajmniej jedną e-książkę?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Dzisiaj z kolei Amazon podała do publicznej wiadomości, że sprzedaż e-książek przewyższyła także sprzedaż książek w miękkich oprawach. Tym samym elektroniczne książki są obecnie najpopularniejszym sprzedawanym formatem. Jeff Bezos przyznał, że oczywiście było to spodziewane, jednak nie oczekiwano, że stanie się to tak szybko. Dodał on, że najnowszy Kindle z reklamami, sprzedawany o 25 dolarów taniej niż modele bez reklam, jest już najczęściej kupowanym modelem.

>> Czytaj więcej: Kindle z reklamami bije rekordy popularności

W komunikacie prasowym podano także, że na każde 100 papierowych książek sprzedawanych jest obecnie także 105 elektronicznych (nie obejmuje książek darmowych). Sprzedaż tych ostatnich jest w tym momencie na poziomie trzykrotnie wyższym niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

W ofercie Amazonu jest obecnie 950 tysięcy tytułów, z czego ponad 175 tysięcy dodanych zostało w ciągu ostatnich pięciu miesięcy. Dostępnych jest także 109 ze 111 książek z listy bestsellerów New York Timesa. 790 tysięcy książek kosztuje mniej niż 9,99 USD.

>> Czytaj także: E-booki wchodzą do listy bestsellerów NYT


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *