Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

AdTaily zbadał najlepsze miejsce na reklamę (wideo)

12-10-2010, 18:27

Kluczowym elementem w tworzeniu reklamy jest takie dobranie elementów, aby nie tylko dobrze opisywały produkt i/lub usługę, ale przyciągały wzrok i wyróżniały reklamę spośród pozostałych. Jak zatem stworzyć skuteczną kampanię promocyjną, mając do dyspozycji kwadrat o boku 125 pikseli?

Dotychczas przy udzielaniu odpowiedzi, kierowano się przede wszystkim doświadczeniem i intuicją. Teraz jednak AdTaily udostępniło testy użyteczności i badania eyetracking swoich reklam, by ułatwić wydawcom i reklamodawcom korzystanie z tej formy reklamowej.

>> Czytaj też: Schyłek bannerów reklamowych

Sonda
Czy badania AdTaily będą pomocne?
  • Zdecydowanie tak
  • Każda rada się przyda
  • Raczej nie
  • Zdecydowanie nie
wyniki  komentarze

Użytkownikom zostały zaprezentowane zrzuty ekranu 20 witryn internetowych zawierających różne narzędzia reklamowe. Reklamy różniły się konstrukcją, położeniem w obrębie strony, wielkością i szatą graficzną. Dzięki zgromadzonym danym (średni czas skupienia wzroku na danym elemencie, liczba użytkowników, którzy zauważyli element, liczbą ponownych spojrzeń) badanie potwierdziło skuteczność widgetu AdTaily w stosunku do innych form reklamowych (tradycyjne banery, linki sponsorowane). W porównaniu do narzędzia Google AdSense, zauważanego przez średnio 7,8 na 20 użytkowników, widget AdTaily był zauważany średnio przez 9 na 20 badanych – twierdzi AdTaily.

Badanie eyetracking
fot. AdTaily - Badanie eyetracking
Badanie potwierdziło również schematy patrzenia na serwisy internetowe. Pominąwszy elementy wyróżniające poszczególne serwisy, najwięcej uwagi użytkownicy przykładają do nagłówka strony oraz lewej jej części (ze względu na odruch związany z czytaniem). Z drugiej strony uwaga użytkowników słabnie wraz z posuwaniem się w dół oraz w prawo strony.

>> Czytaj też: Apple szturmem zdobywa reklamę mobilną

Fragment matrycy z reklamami
fot. AdTaily - Fragment matrycy z reklamami
Uczestnikom badania zaprezentowano także dwie matryce po 25 reklam AdTaily - reklamy zostały dobrane ze względu na zawartość i konstrukcję. Ta część badania miała na celu zarejestrowanie, które reklamy przyciągają najwięcej uwagi użytkowników w trakcie 30-sekundowej prezentacji.

Najskuteczniejsze w przyciąganiu uwagi okazały się wezwania do działania, w szczególności te odwołujące się do tematów życia prywatnego. Bardzo podobnie działa przedstawienie ludzkiej twarzy lub całego ciała, nie mówiąc już o nagości. W równie efektywny sposób działają reklamy, na które składają się zapytania. Przygotowując reklamę, warto zatem pamiętać, że największą uwagę przyciągają te banery, które zawierają tekst.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *