Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

7,5 miliona użytkowników Facebooka ma mniej niż 13 lat?

18-09-2011, 13:11

Regulamin Facebooka zabrania tworzenia kont przez osoby nieposiadające 13 lat. Wielu nastolatków nie ma jednak zamiaru odkładać swojej obecności w witrynie na później.

Jak podał Consumer Reports, obecnie około 7,5 z 20 milionów niepełnoletnich na Facebooku ma mniej niż 13 lat. Problem nie jest nowy, jednak rozpoznanie młodych internautów często jest dla administratorów witryny bardzo trudne.

Czytaj także: Podawanie fałszywych danych na Facebooku to nie przestępstwo

Sonda
Dzieci poniżej 13 lat powinny korzystać z Facebooka?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Okazuje się, że ponad 5 milionów osób w witrynie Marka Zuckerberga to dzieci poniżej 10 roku życia, a ich rodzice często nie wiedzą o obecności swoich pociech na Facebooku. Jak zauważa Jeff Fox z Consumer Reports, wystawia to młode osoby na zagrożenie związane z wirusami oraz innymi nadużyciami, często spotykanymi w sieciach społecznościowych.

Według Consumer Reports tylko w ostatnim roku Facebook wystawił 5 milionów amerykańskich gospodarstw domowych na zarażenie wirusem, kradzież tożsamości czy nękanie lub zastraszanie przez internet. Całkowite koszty związane ze złośliwym oprogramowaniem w ubiegłym roku wyniosły ponad 2,3 miliarda dolarów i zmusiły użytkowników do wymiany 1,3 miliona pecetów.

Facebook już w marcu podawał, że każdego dnia usuwa 20 tysięcy kont należących do użytkowników poniżej 13 roku życia. Władze społecznościowego giganta informowały wtedy, że zamierzają zatrudnić w Australii eksperta zajmującego się bezpieczeństwem w sieci, który miał pomóc w częściowym rozwiązaniu problemu. W przypadku jednak, gdy dany użytkownik nie ujawnia wielu informacji na swój temat, bardzo trudno o ustalenie jego wieku.

Czytaj także: Coraz mniej publicznych wiadomości w Google+


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Consumer Reports



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR