Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

40% polskich firm inwestuje w innowacje wynika z raportu Hewlett-Packard Polska

PATRONAT MEDIALNY 20-08-2015, 07:16

Firmy z sektora MŚP, które uważają się za innowacyjne chętniej niż inne inwestują w nowe technologie. Większość menadżerów wierzy, że IT to niezbędny element sprawnego funkcjonowania całej firmy.

 

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) to jeden z najważniejszych filarów gospodarki. Firmy z tego sektora szybko się rozwijają i coraz odważniej sięgają po nowoczesne technologie. Jak wynika z raportu specjalnego Hewlett-Packard Polska 57% menedżerów ocenia swoje przedsiębiorstwa jako innowacyjne i docenia rolę technologii we współczesnym biznesie. Natomiast 40% z badanych zgodnie z ogólną strategią rozwoju chętnie inwestuje w testowanie nowych rozwiązań, dzięki temu zwiększa swoje szanse na zdobycie przewagi nad konkurencją.

- Obraz, który wyłania się z tych rozmów napawa optymizmem – firmy potrafią budować swoją wartość korzystając ze sprawdzonych rozwiązań, rozsądnie inwestując i świadomie wprowadzając innowacje. W raporcie stworzyliśmy profil lidera – firm, które radzą sobie najlepiej na coraz bardziej wymagającym rynku - komentuje Paweł Czajkowski, Dyrektor Zarządzający HP Polska.

W raporcie wskazano także czynniki hamujące rozwój sektora SMB. Według menadżerów do głównych przyczyn regresu technologicznego zaliczyć można:

  • brak funduszy,
  • nieodpowiednio zaplanowane budżety,
  • przywiązanie do utartych schematów działania.

Publikacja „HP dla Biznesu - Małe. Średnie. Innowacyjne” ma na celu umożliwić przedsiębiorcom zrozumienie roli i obszaru IT oraz pomóc wyciągnąć wnioski, które mogą okazać się fundamentem pod przyszłe działania dla rozwoju ich firm.

Raport odpowiada na 2 główne pytania:

Jakie wyzwania stoją przed firmami?

Jaki budżet warto przeznaczyć na IT?

Publikacja oraz interaktywna strona www daje także przedsiębiorcom możliwość sprawdzenia jak wygląda ich biznes na tle innych podmiotów. Pełny raport jest dostępny na stronie hppolskadlabiznesu.pl

Aby pobrać raport konieczna jest rejestracja w serwisie.

 

Raport powstał z inicjatywy firmy Hewlett-Packard Polska, przy wspołópracy merytorycznej z firmą Infotarget.

Wywiady na których oparto raport zostały przeprowadzone w lipcu 2014 roku przez firmę TNS z osobami odpowiedzialnymi w firmach za IT. Łącznie zrealizowano 500 wywiadów, pośród badanych firm 400 wywiadów przeprowadzono z przedstawicielami firm z segmentu 50-249 pracowników oraz 100 z osobami z zatrudniającymi 250-499 osób. Zastosowano dwie metody przeprowadzania wywiadu: CATI - wywiady telefoniczne oraz CAWI, czyli samodzielne wypełnianie ankiety. Dobór firm do badania miał charakter reprezentatywny ze względu na branżę i wielkość zatrudnienia.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Informatyków już nie ma...



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR