Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kolejny kwartał mocnego spadku sprzedaży komputerów w Europie Zachodniej. Hewlett-Packard wrócił na pierwsze miejsce, jednak perspektywy dla całego rynku nie są optymistyczne.

Firma Gartner opublikowała dane dotyczące sprzedaży komputerów do dystrybutorów w drugim kwartale 2011 roku w Europie Zachodniej. Nie ma powodów do zadowolenia - liczba sprzedanych urządzeń spadła aż o 18,9 proc., osiągając poziom 12,65 mln. Meike Escherich, analityk firmy, twierdzi, że powody takiej sytuacji są dwa. Po pierwsze słaby popyt tak ze strony konsumentów indywidualnych, jak i biznesowych. A po drugie dystrybutorzy wciąż borykają się ze sprzętem, który zamówili w zeszłym roku w ilościach większych niż wyniósł popyt. W magazynach jest za dużo komputerów.

>> Czytaj także: Gartner: 18-procentowy spadek sprzedaży komputerów w Europie Zachodniej

Spodziewana przesiadka firm na Windowsa 7, połączona z zakupem nowego sprzętu, wyraźnie się opóźnia - firmy zakupiły o 9 proc. mniej komputerów. W przypadku klientów indywidualnych spadek wyniósł jednak aż 27 proc. - rosną zapewne obawy o kondycje gospodarek, a wraz z nimi troska o swoje miejsce pracy. Utrzymujące się na wysokim poziomie bezrobocie także nie skłania do poważnych zakupów.

Sprzedaż komputerów stacjonarnych spadła o 15,4 proc., laptopów o 20,4 proc., natomiast netbooków o 53 proc.

Sonda
Facebook wysyła zbyt wiele powiadomień?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Na pierwsze miejsce powrócił amerykański koncern Hewlett-Packard - jego sprzedaż osiągnęła poziom 3,17 mln komputerów, co stanowiło wynik o 6,1 proc. gorszy niż rok wcześniej. Jednak konkurenci tracili więcej, co pozwoliło firmie zwiększyć udział w rynku z 21,6 do 25,1 proc. Na drugie miejsce spadł Acer, którego sprzedaż zmniejszyła się aż o 44,6 proc. Był to największy spadek wśród pierwszej piątki. Nabywców znalazło 2,05 mln komputerów, a udział w rynku spadł do 16,2 proc. (23,7 proc. rok wcześniej).

>> Czytaj także: 100 lat IBM i strategia na przyszłość

Dell utrzymał się na trzecim miejscu ze sprzedażą o 12,7 proc. niższą niż rok wcześniej - 1,37 mln komputerów. Udział w rynku wzrósł jednak o 0,7 pkt proc., do 10,8 proc. Asus sprzedał 1,02 mln urządzeń, czyli o 22,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, a jego pozycja skurczyła się do 8,1 proc. Zyskał jedynie Apple - skromne 0,5 proc., ale jednak. Liczba sprzedanych komputerów wyniosła 879 tys. Firma zwiększyła swój udział w rynku z 5,6 do 7,0 proc. i zamyka pierwszą piątkę.

Gartner obawia się, że trendy te mogą być dalej kontynuowane, zwłaszcza że sytuacja gospodarcza zdaje się pogarszać, szczególnie w krajach rozwiniętych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

HP: Zysk o 9 proc. w górę

Źródło: Gartner



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR