Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zumi tłumaczy problemy z aktualizacją danych

09-07-2008, 12:25

Obecność firmy w lokalizatorze internetowym Zumi może wiązać się z problemami, jeśli dane na jego stronach są nieaktualne i w dodatku nie można ich zaktualizować. Przedstawiciel Grupy Onet przyznał w wypowiedzi dla Dziennika Internautów, że w przeszłości mogły być z tym problemy. Teraz procedury zostały poprawione.

Problem z lokalizatorem Zumi zgłosił nam Czytelnik, który tak opisał sprawę.

Piszę w sprawie serwisu Zumi.pl i wizytówek dla firm. Serwis ten automatycznie umieścił dane firmy którą reprezentuje - oczywiście nie mamy nic przeciwko gdyż zawsze jest to forma reklamy, jednakże w wizytówce zawarte są nieaktualne dane, błędne godziny otwarcia, forma działalności itp.

Skorzystałem ponad 5 miesięcy temu z formularza "Aktualizuj dane" umieszczonego na stronie - do dnia dzisiejszego moje zgłoszenie jest ciągle "w trakcie weryfikacji". Po kliknięciu na nazwę firmy dowiaduję się że: "Wskazane dane są w trakcie weryfikacji. Bardzo proszę czekać z dodaniem kolejnych zmian na potwierdzenie pozytywnej weryfikacji danych."

Dziennik Internautów zwrócił się z pytaniem do Grupy Onet, która prowadzi Zumi. Dość szybko skontaktował się z nami pracownik serwisu, który poprosił o dane naszego Czytelnika. Potem od samego Czytelnika DI dowiedział się, że sprawa została załatwiona i w lokalizatorze poprawiono dane.

Sonda
Czy korzystasz z internetowych lokalizatorów firm?
  • często
  • sporadycznie
  • nie korzystam
wyniki  komentarze

Dopiero po tym wszystkim do sprawy odniósł się PR Manager Grupy Onet Marcin Grządka. Wyjaśnił on, że mechanizm weryfikacji danych w Zumi.pl wygląda obecnie następująco: codziennie rano pliki ze zgłoszeniami przesyłane są do Działu Baz Danych. Dział ten stara się weryfikować i poprawiać zgłoszenia. Zazwyczaj zmiany dokonywane są w ciągu 24 godzin i zazwyczaj jest około 50 takich zmian dziennie.

- Wcześniej procedury były nieco inne i obsługiwała nas zewnętrzna firma – przyznał przedstawiciel Onetu - Od 3 miesięcy funkcjonuje właśnie taki nowy system weryfikacji zmian i nie odnotowujemy już tego typu problemów. Przypadek ten zdarzył się wcześniej, przed tymi zmianami.

Czytelnikom, którzy próbowali wcześniej zgłaszać podobne problemy do Zumi sugerujemy, aby sprawdzili oni dane swoich firm i ewentualnie ponownie zgłosili je do poprawki. Dzięki temu mogą uniknąć utraty ewentualnych klientów. Jeśli mimo to nadal będziecie Państwo doświadczać problemów z aktualizacją, można to zgłaszać redakcji Dziennika Internautów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR