Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Znamy laureatów konkursu "Fajne Granty"

16-10-2018, 21:44

Spośród 193 wniosków, komisja wyłoniła 12 najlepszych projektów, których celem jest promocja projektowania oraz zastosowania druku 3D w edukacji. Autorzy nagrodzonych pomysłów otrzymają drukarki 3D wraz z zestawem niezbędnych akcesoriów.

W poniedziałek, 15 października, Komisja Grantowa, wyróżniła 12 autorskich projektów, których celem jest promocja projektowania oraz zastosowania druku 3D w edukacji. Odbiorcami programu grantowego są nauczyciele, edukatorzy, pasjonaci druku 3D oraz przede wszystkim dzieci i młodzież. Dostępność zaproponowanego rozwiązania dla szerokiej grupy odbiorców była jednym z kryteriów decydującym o przyznaniu grantu, dlatego najwyżej oceniane były te projekty, z których bezpłatnie będą mogły korzystać duże grupy dzieci i/lub młodzieży.

Druk w technologii 3D obecny jest w zasadzie w większości obszarów naszego życia. Już teraz wykorzystuje się go, np.: w przemyśle, architekturze, medycynie, energetyce, w marketingu, czy modzie. Lista dziedzin, w których może znaleźć zastosowanie stale się poszerza. Oznacza to, że będzie rosło zapotrzebowanie na ludzi, którzy nie tylko będą potrafili te technologie wykorzystywać w praktyce, ale również na tych, którzy dzięki swojej wyobraźni, będą znajdowali dla niej nowe pola zastosowania. Dlatego też tak ważnym jest jej popularyzacja wśród najmłodszych, jak twierdzi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej T‑Mobile Polska

Nagrody w ramach konkursu Fajne Granty T-Mobile w postaci drukarek 3D otrzymają: 

1. Fundacja Pracownia Edukacyjna, Łódź – projekt pt. Nieopowiedziana historia pewnej łódzkiej fabryki.

2. I Liceum Dwujęzyczne im. Edwarda Dembowskiego, Gliwice – projekt pt. CBS (Custom Printed Submarine). 

3. Fundacja Centrum Młodzieżowej Robotyki, Kraśnik – projekt pt. Przygotowanie do budowy oraz budowa robota na międzynarodowy konkurs robotyczny FIRST Robotics Competition. 

4. Stowarzyszenie Ubulili, Świdnik – projekt pt. Drukujemy grę! 

5. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1, Zamość – projekt pt. Szybki modułowy pojazd naziemny z podglądem obrazu na żywo przez sieć Wi-Fi.

6. Gminna Biblioteka Publiczna, Kęsowo – projekt pt. Poza wymiarem.

7. Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II, Września – projekt pt. Pomocna dłoń.

8. Zespół szkół Ponadgimnazjalnych, Pelplin – projekt pt. Dotknij opactwo, zrozum je w 3D.

9. Stowarzyszenie URAZ.NET, Uraz – projekt pt. Tajemnice Stumilowego Lasu.

10. Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej, Szczecin – projekt pt. Piękna Polska 3D – trójwymiarowa encyklopedia polskiej natury.

11. I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego, Gniezno – projekt pt. S.T.A.C.H. – Stacja Techniczno – Adaptacyjna Chrobrzaków. 

12. Miejska Biblioteka Publiczna MultiCentrum, Wrocław – Drukuj, dotknij, doświadczaj.

Program realizowany był po raz drugi. Ponownie udział w nim mogły wziąć szkoły i przedszkola, również niepubliczne, organizacje pozarządowe, biblioteki oraz ośrodki kultury. Nadzór merytoryczny nad programem sprawuje Fundacja CoderDojo. 

Źródło: T-Mobile


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *