Złote Myśli: 1 mln zł prowizji dla partnerów

28-01-2009, 12:36

W ubiegłym tygodniu Złoty Program Partnerski Wydawnictwa Złote Myśli świętował pierwszy osiągnięty 1 mln zł wypłat prowizji dla swoich Partnerów. Zdaniem wydawnictwa jest to dowód na to, że zyskujące na popularności programy partnerskie naprawdę mogą być opłacalne dla obydwu stron programu.

Złoty Program Partnerski (ZPP) Wydawnictwa Złote Myśli to jeden z największych polskich programów partnerskich. Prowizje Partnerów ZPP z każdym miesiącem działania programu były coraz wyższe. We wrześniu 2008 – 36.339 zł, a w październiku już 44.054 zł. W połowie listopada 2008 r. suma naliczonych prowizji partnerskich sięgnęła 900.000 zł, a w ciągu dwóch kolejnych miesięcy przekroczyła już 1.000.000 zł.

Przedstawiciele wydawnictwa mówią, że niestety przez długi czas określenie "program partnerski" kojarzyło się z klikaniem w bannery, odbieraniem e-maili, wysyłaniem spamu i niskim zarobkiem. Ich zdaniem jednak prawdziwy marketing partnerski to "normalny e-biznes" oparty na wspólnej korzyści sprzedawcy i partnera.

W grudniu 2007 r. serwis Money.pl przedstawił raport, z którego wynikało, że na próbie sprzedaży cudzych produktów można zarobić od kilkuset do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Największe prowizje lądują w kieszeniach partnerów polecających kredyty czy usługi finansowe. Inne programy partnerskie mogą dawać pieniądze mniejsze, choć bardziej pewne.

O znaczeniu odpowiednio przemyślanej strategii w programie partnerskim Dziennik Internautów rozmawiał z Anetą Styńską, menadżerem programu partnerskiego ZPP.

DI: Jaki wpływ na rozwój przedsięwzięcia miał na początku i ma obecnie program partnerski?  

Aneta Styńska: Tak jak w każdej firmie, tak i w Złotych Myślach na początku był pomysł, realizacja i praca współzałożycieli tj. Marcina Kądziołki i Mateusza Chłodnickiego nad precyzyjną wizją i strategią dla PP.

Jeśli jakaś firma decyduje się na posiadanie i rozwój własnego PP, powinna skupić się na wielotorowym zarządzaniu takim projektem z uwzględnieniem zewnętrznych zasad e-marketingu, strategii komunikacji wewnętrznej pomiędzy firmą a Partnerami, zbudowaniem relacji partnerskich opartych na wzajemnym szacunku i uczciwości. Z drugiej strony ustalenie, jaką rolę ma pełnić PP w obrębie wewnętrznym firmy, powoduje, że cały model biznesowy oparliśmy na założeniu, że głównym źródłem przychodu jest właśnie program partnerski. Stąd dział PP ma wsparcie w każdym pozostałym dziale firmy i może się tak dynamicznie rozwijać. 

Czy program partnerski ma rację bytu w każdej firmie?  

Samo posiadanie w firmie PP bez skonkretyzowanej jego wizji rozwoju, a przede wszystkim określenia celu jest sztuką dla sztuki. PP może być wykorzystywany w e-biznesie w różnych celach, ale w zależności od specyfiki firmy i rodzaju udostępnianych produktu warto wybrać właściwą strategię współpracy z Partnerami. Szefostwo ZM miało tego świadomość. Stąd sukces lub klęska dowolnego biznesu. Jeśli na samym początku dowolnej  współpracy strategia i cele są zdefiniowane niewłaściwie bądź w ogóle nie zdefiniowane, to osiągnięcie sukcesu przeważnie jest skazane na niepowodzenie bądź zdobywanie w sposób żmudny i karkołomny. 

Ilu aktywnych partnerów ma obecnie ZM?  

Na dzień dzisiejszy ze wszystkich zarejestrowanych kont partnerskich aktywnych jest 43,71%. Jako aktywne konto partnerskie traktuję takie, z którego polecenia były odwiedziny na stronie Złotych Myśli i/lub rejestracje w Złotym Programie Partnerskim. 

Czy w obecnej chwili ZM dałby sobie radę na rynku, gdyby trzeba było zrezygnować ze sprzedaży przez partnerów?  

Odpowiedź na to pytanie wynika z mojej wcześniejszej wypowiedzi – jako że głównym założeniem firmy było oparcie modelu sprzedaży na PP, tak obecnie, gdyby miało to ulec zmianie, należałoby przebudować całą strategię firmy. W związku z tym nie wyobrażam sobie ZM bez ZPP. 

Jaka jest ilość sprzedanych e-booków za pośrednictwem Partnerów?  

86316 egzemplarzy. 

Kiedy uda się przekroczyć kolejny próg miliona prowizji partnerskich?  

Z wykresu zamieszczonego na stronie Złotych Myśli wynika, że nasi Partnerzy zarabiają coraz szybciej. Stąd planuję, że kolejny milion prowizji dla Partnerów możliwy byłby już nawet w tegoroczne wakacje.


Źródło: Złote Myśli
Tematy pokrewne:  

tag Złote Myślitag wywiadytag programy partnerskie
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31