Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firmy mają już zgody regulatorów na dwóch największych rynkach reklamowych. Prace nad wdrożeniem porozumienia w życie mają się rozpocząć już na dniach.

18 lutego br. Komisja Wspólnot Europejskich wyraziła zgodę na zawarcie umowy pomiędzy Microsoftem a Yahoo, której przedmiotem jest połączenie wyszukiwarek obu firm celem stworzenia faktycznej alternatywy dla rynkowego monopolisty, jakim jest Google. Tego samego dnia amerykański Departament Sprawiedliwości także zgodził się na współpracę obu firm. Była to ostatnia formalna przeszkoda, jaką miały one do pokonania na największych rynkach reklamowych. Wciąż trwają natomiast rozmowy z regulatorami w Korei Południowej, Japonii oraz na Tajwanie.

>> Czytaj więcej: Umowa Microsoftu i Yahoo - Unia Europejska się zgodziła

Microsoft i Yahoo poinformowały o przystąpieniu do prac nad implementacją zapisów porozumienia. Techniczna strona zarządzania reklamą w wyszukiwarce Yahoo zostanie przeniesiona do Microsoftu. Yahoo z kolei przygotowuje się już do rozpoczęcia sprzedaży powierzchni reklamowych w wyszukiwarkach obu firm - będzie obsługiwać duże firmy czy agencje reklamowe. Z kolei Microsoft obsługiwać będzie użytkowników samodzielnych.

Dodały one ponadto, że cały proces powinien zakończyć się w Stanach Zjednoczonych jeszcze przed wakacjami tego roku. Termin ten może zostać jednak przesunięty na przyszły rok, jeśli firmy uznają, że tak będzie korzystniej. Klienci i partnerzy na całym świecie zostaną przeniesieni do nowego systemu zarządzania reklamą najpóźniej na początku 2012 roku.

>> Czytaj także: Yahoo: Nie porzucamy wyszukiwarki 

Sonda
Z jakiej wyszukiwarki korzystasz najczęściej?
  • Bing
  • Google
  • Yahoo
  • Inna - zagraniczna
  • Inna - polska
wyniki  komentarze

Analitycy rynkowi są podzieleni w kwestii tego, jak ta współpraca wpłynie na kształt rynku reklamy w wyszukiwarkach. Dzisiaj niepodzielnie rządzi na nim Google, mając w Europie 90 procent udziałów. Yahoo i Microsoft będą potrzebowały czegoś więcej niż tylko racjonalizacji wydatków, by stać się realnymi konkurentami dla firmy z Mountain View.

Niemniej jednak Microsoft posiada ogromne zasoby finansowe, które mogą pozwolić sojuszowi na rozwój nowych usług czy też usprawnianie algorytmów wyszukiwania. Koncern jest też zdeterminowany do wygrania rywalizacji z Google - obie firmy konkurują na coraz większej liczbie rynków.

Bieżący rok w branży reklamy w wyszukiwarkach zapowiada się niezwykle interesująco. Możemy oczekiwać, że już niedługo poznamy pomysły Microsoftu i Yahoo na nawiązanie rywalizacji z liderem rynku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR