Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

"Zaufanie 2.0" pomoże odkryć siłę serwisów społecznościowych i blogów

31-05-2011, 22:10

...czyli "nie chodzi o to, kogo znasz, lecz o to, kto zna Ciebie".

W miarę jak przed komputerami jako społeczeństwo spędzamy coraz więcej czasu, zmieniają się również zasady dotyczące zdobywania zaufania innych ludzi. Często nasi znajomi na Facebooku nigdy nie widzieli nas inaczej, niż tylko w formie pikseli wyświetlanych na monitorze. Nowe trendy, jak zwykle, wykorzystać będą mogli jedynie ci, którzy je dostrzegą i zrozumieją.

>> Czytaj: Microsoft zatrudnił nastolatka, który włamał się do Xbox Live

Książka "Zaufanie 2.0", którą przygotowali wspólnie Chris Brogan oraz Julien Smith, ma przede wszystkim pokazać potencjał drzemiący w nowych środkach komunikacji. Przesłanie jest proste: radio i telewizja nie są już jedynymi mediami, które mogą uczynić nas znanymi. Co więcej, bezpośredni kontakt z naszymi odbiorcami w sieci pozwala na wytworzenie znacznie głębszej relacji.

Warto wspomnieć, że książka Borgana i Smitha nie jest raczej przeznaczona dla bardzo zaawansowanych użytkowników, którzy mają już swoje blogi i udzielają się w serwisach społecznościowych. Dla takich osób to nie będzie rewolucja w podejściu do świata internetu. Niemniej jednak, ze względu na liczne ciekawostki, praktycznie każdy z jej pomocą może poszerzyć swoją wiedzę chociażby z psychologii.

Sonda
Jesteś aktywny witrynach społecznościowych?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Niewątpliwą zaletą "Zaufania 2.0" jest jej aktualność. Internet rozwija się niesamowicie szybko, zatem książka dotycząca nowych form komunikacji sprzed kilku lat zwyczajnie byłaby już nieaktualna. Choć zadanie utrzymania świeżości informacji nie było łatwe, autorzy wywiązali się z niego wzorowo, analizując nawet niedawne porażki Google'a związane ze światem społeczności.

Książka z pewnością przypadnie do gustu również osobom, które nie przepadają za długimi teoretycznymi wykładami. Autorzy chętnie przytaczają przykłady postaci takich, jak Gary Vaynerchuk, posiadających na swoim koncie olbrzymie sukcesy związane z obecnością w sieci

Warto podkreślić, że nie chodzi tu o przedstawienie po raz kolejny "cudownych" metod zarabiania w sieci, a raczej wskazanie tego, jak internet może pomóc w rozwijaniu już teraz prowadzonej przez nas działalności. Jaki może być powód tego, że nie chcemy być obecni w sieci, z której korzystają nasi klienci? - pyta retorycznie Vaynerchuk.

Lektura zgodnie z tytułem bardzo dokładnie przybliża pojęcia związane z zaufaniem w sieci. Niektórych razić mogą jednak truizmy takie, jak "w internecie powinniśmy być dobrzy". Momentami książka staje się zbyt oczywista i można odnieść wrażenie, że autorzy próbują wtłoczyć czytelnikowi inny tryb myślenia, zamiast uczulić go na to, by był po prostu autentyczny.

Czy po przeczytaniu "Zaufania 2.0" staniemy się automatycznie biegli w tematyce mediów społecznościowych i blogów? Oczywiście nie. Całość jest raczej nową wersją netykiety przystosowaną do szybko zmieniającej się sieci, a prawdziwe umiejętności da nam dopiero praktyka, do której zachęcają również autorzy książki.

Zaufanie 2.0. Jak wywierać wpływ, zdobyć lojalność klientów i kreować markę

 

Zaufanie 2.0. Jak wywierać wpływ, zdobyć lojalność klientów i kreować markę

Autorzy: Chris Brogan, Julien Smith
Data wydania: 03/2011
Ilość stron: 224
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-246-2975-6
Format: 158x235
Oprawa: miękka


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl