Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zamiast uzależniać się od sieci - róbcie startupy

16-02-2015, 08:06

Nawet 32% nastolatków w Polsce może mieć problem z uzależnieniem od internetu - alarmują twórcy projektu EU Kids Online. Pojawiają się kampanie społeczne zachęcające do zachowania (czy przywrócenia) równowagi między korzystaniem z sieci a prawdziwym życiem. Zobaczcie, co wymyślili twórcy kampanii „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA... a robi się to TAK!”

Dla ścisłości - badanie było prowadzone (a jakże) w sieci, a owe 32% nastolatków w Polsce w wieku 11-16 lat bez powodzenia próbuje spędzać mniej czasu w internecie (źródło: Projekt EU Kids Online – Polskie Dzieci w Internecie. Zagrożenia i bezpieczeństwo na tle danych dla UE, I edycja). Stąd pojawiła się, finansowana przez ministra zdrowia, kampania „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to TAK!”, uświadamiająca problem uzależnienia od komputera i internetu wśród młodzieży. Brzmi jak szlachetna, ale skazana na niepowodzenie akcja.

Ambasadorzy, piłkarze Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski oraz raperzy Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus, w spotach na YouTube (a jakże) zachęcają młodzież do realizowania i rozwijania zainteresowań poza internetem. Do tej pory odnotowano 1 500 000 odsłon w YouTube.

Abstrahuję w tym momencie od rozważań nad sensem prowadzenia kampanii zachęcającej do rozsądnego korzystania z internetu w internecie. Przyznaję, że tegoroczne „Wyloguj…” (a trwa od 2013 roku) zwróciło moją uwagę, bo twórcy - zamiast twierdzeń, że internet to wujek Samo Zło, ewangelizacji typu „zostawcie komputery, idźcie pod trzepak” - podają w oficjalnym komunikacie: problemem nie jest internet czy też rozwój nowoczesnych technologii, lecz sposób, w jaki się z nich korzysta. Oczywista oczywistość, tylko co z nią zrobić? W tej kampanii pojawił się konkurs dla gimnazjalistów i licealistów - na pomysł startupu, który umożliwi aktywności poza siecią lub z jej umiarkowanym wykorzystaniem w zakresie sportu, edukacji, kultury lub rozrywki. Ma też angażować jak największą liczbę osób. Kto wie, może powstanie coś ciekawego? Uczestnicy konkursu mają czas na zgłoszenia do 10 marca, wyniki zostaną ogłoszone 25 marca.

Do konkursu ma być zgłoszona prezentacja w PowerPoincie (drodzy twórcy, dlaczego PowerPoint - czy nie można skorzystać z innych formatów czy programów?). Zwycięskie zespoły otrzymają łącznie ponad 24 000 zł na realizację swoich projektów oraz udział w profesjonalnym filmie promocyjnym.

Dla nauczycieli i rodziców przygotowano materiały informacyjne oraz warsztaty. I dobrze, niech się uczą, pamiętając o tym, co w ubiegłym roku pisał o kampanii bloger Wojtek Bieroński: kampania, która niewiele da, jeśli spędzające czas wolny na siedząco dzieciaki nie dostaną przykładu od radośnie zaniedbujących aktywność fizyczną dorosłych.

Program finansowany jest przez ministra zdrowia w ramach Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, a kampania została zrealizowana przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST.

Szczegóły: wylogujsie.org

 

Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero - holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!

Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl

Wgryź się w biznes z PizzaPortal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *