Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ruszył konkurs na Nową Społeczność Roku (www.spolecznoscroku.pl). Każdy, kto ma pasję, wiedzę czy po prostu chce poznać osoby o podobnych zainteresowaniach i razem walczyć o tytuł najciekawszej Nowej Społeczności może zarejestrować się w konkursie i rozpocząć przygodę ze swoją społecznością.

W konkursie liczy się wyłącznie pomysł na społeczność i jej popularyzację. Całe zaplecze techniczne społeczności zapewniają organizatorzy - do udziału w zabawie wystarczy podstawowa znajomość internetu i konto e-mailowe. Do walki o tytuł Nowej Społeczności Roku zapraszają Mixxt - plaforma do tworzenia społeczności oraz Neuron APR - firma doradztwa komunikacyjnego.

Konkurs Społeczność Roku powstał, aby zwrócić uwagę, że społeczności internetowe to nie tylko popularne, liczące miliony użytkowników serwisy, ale przede wszystkim powstające oddolnie, często bardzo wyspecjalizowane grupy osób wymieniających opinie, spotykających się i dzielących wspólną pasję.

W walce o zwycięstwo w konkursie, pod uwagę brane będą zarówno liczne, spektakularne grupy, jak i małe, lokalne społeczności zajmujące się codziennymi sprawami. Jury wybierze najbardziej kreatywne i najdynamiczniej rozwijające się społeczności utworzone w serwisie mixxt.pl - współorganizatora konkursu. Uczestnicy konkursu uzyskają dostęp do całej palety narzędzi, dzięki którym będą mogli  dostosować, uatrakcyjnić i promować swoją społeczność, zapraszając nowych członków, dzieląc się z nimi zdjęciami, muzyką i filmami, a także organizować ankiety i prowadzić forum.

Silną strona konkursu jest skład jury. Oprócz przedstawicieli organizatorów i partnerów, w szacownym ciele zasiadają: sławny podróżnik i reporter Jacek Pałkiewicz, zastępczyni redaktor naczelnej polskiej edycji miesięcznika Elle, Monika Stukonis, zdobywca Paszportu Polityki, pisarz i reżyser Sławomir Shuty oraz jeden z czołowych polskich blogerów, Maciej Budzich (mediafun.pl). Jak zapowiadają organizatorzy, nie jest to jeszcze kompletna lista jurorów.

- Idea konkursu na Społeczność Roku zrodziła się z przekonania, że małe społeczności, powstałe na skutek wspólnych zainteresowań, czy problemów społecznych, są znacznie ciekawsze, silniejsze i posiadają znacznie więcej realnych cech społeczności, niż duże komercyjne serwisy - mówi Jakub Górnicki, szef mixxt.pl, jeden z pomysłodawców konkursu - Stworzenie prężnie działającej, ciekawej społeczności to rzecz warta docenienia i nagrodzenia, mam więc dużą nadzieje, że nasza inicjatywa przyczyni się do powstania wielu nowych, interesujących społeczności.

Zdaniem Marka Wróbla, szefa Neuron APR, współorganizatora konkursu "społeczności już całkowicie odmieniły oblicze komunikacji w Polsce, a przecież to dopiero początek. Ruch konsumencki, autentyczne inicjatywy, wymiana doświadczeń, komunikacja z klientami, czy wreszcie swoboda wypowiedzi - te pojęcia zyskują nowy blask właśnie w dużej mierze dzięki społecznościom."

Najlepsze społeczności wyłaniane będą w pięciu kategoriach:

  • praca (wszelkie społeczności zawodowe)
  • edukacja (społeczności studenckie, uczniowskie i naukowe)
  • sprawy publiczne (serwisy poświęcone ważnym problemom społecznym, politycznym czy ekologicznym)
  • rodzina i dom (społeczności skupione na sprawach rodzin i prowadzenia domu
  • pasje (społeczności poświęcone pasjom, zainteresowaniom, sportowi i hobbies)

Członkowie zwycięskich społeczności nagrodzeni zostaną podczas uroczystej gali, która odbędzie się połowie października w Warszawie. Harmonogram konkursu Społeczność Roku 2009:

  1. start konkursu: 25.05.2009
  2. I etap: od 25.05.2009 do 25.08.2009
  3. wyłonienie finalistów: od 26.08.2009 do 01.09.2009
  4. II etap: od 02.09.2009 do 15.10.2009
  5. gala finałowa: II połowa października

Więcej na www.spolecznoscroku.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *