Zakupy spożywcze w sieci powszednieją

02-08-2011, 19:11

Polacy dokonują regularnych, a nie tylko okazjonalnych zakupów spożywczych - wynika z badania przeprowadzonego przez e-delikatesy A.pl. Internetowy koszyk z zakupami coraz bardziej przypomina ten tradycyjny. Oprócz wody i napojów, trafiają do niego nabiał, kawa, a także warzywa, owoce i mięso.

Z ankiety A.pl wynika, że dla dominującej większości klientów delikatesów internetowych bardzo istotna jest terminowość dostawy (82%), a także łatwość składania zamówień (66%). Są to cechy ważniejsze nawet od cen (63%) i szerokiego asortymentu produktów (60%). Oprócz tego największą grupą klientów są osoby powyżej 36 roku życia, stanowią one 47%. Potwierdza to coraz bardziej widoczne w e-handlu zjawisko zmiany struktury wiekowej na korzyść starszych użytkowników.

Sonda
Czy Brand24 dzięki pozyskaniu inwestora osiągnie zamierzony cel?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

- Ponad 75% spośród zapytanych przez nas osób traktuje e-delikatesy jako sposób na regularne zaopatrzenie lodówki, tyle samo preferuje właśnie tę formę zakupów. Zamiast jechać w weekend do supermarketu i stracić na to 2-3 godziny, kupują przez internet, oszczędzając w ten sposób swój czas. Tymczasem jeszcze kilka lat temu produkty spożywcze w internecie Polacy kupowali okazjonalnie, najczęściej przed świętami – mówi Grzegorz Bielecki, wiceprezes zarządu A.pl Internet.

Za rosnącą popularnością spożywczych e-zakupów przemawia także zawartość koszyka. Nadal dużą jego część stanowią produkty o długich terminach przydatności oraz artykuły ciężkie, takie jak woda, soki i napoje, jednak coraz częściej na listy zakupów trafiają także produkty spożywane na co dzień.

>> Czytaj też: Ruszył internetowy supermarket Auchan

Co najczęściej kupujemy w e-delikatesach?
fot. A.pl - Co najczęściej kupujemy w e-delikatesach?
- Dzisiaj klienci, oprócz wody i napojów, coraz częściej zamawiają także sery, kefiry, świeże warzywa czy mięsa i wędliny. W miarę oswajania się klientów z zakupami spożywczymi w sieci oraz nabierania dobrych doświadczeń, znikają obawy dotyczące jakości produktów, co do niedawna było kluczowym źródłem wątpliwości – komentuje Grzegorz Bielecki.

Wśród zalet kupowania w delikatesach internetowych, oprócz oszczędności czasu oraz braku konieczności dźwigania, połowa zapytanych przez A.pl osób wskazała także brak nieprzemyślanych zakupów. Jednocześnie niemal tyle samo osób (49%) przyznało w badaniu, że nie przeszkadza im brak możliwości dotknięcia produktu podczas zamawiania przez internet.

W badaniu A.pl Internet wzięło udział 836 respondentów z Warszawy, Olsztyna, Trójmiasta, Katowic, Krakowa, Bydgoszczy, Szczecina i Białegostoku. Zaproszone do wypełnienia ankiety osoby są już klientami lub mają dostęp do oferty internetowych delikatesów spożywczych A.pl. Badanie przeprowadzono w lipcu 2011 r.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Luty 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829