Zakupy grupowe usług kurierskich od IAI i DPD

14-10-2011, 10:37

Nowy model sprzedaży usług kurierskich sklepom internetowym, oparty o ideę zakupów grupowych, stworzyły firmy IAI S.A. i DPD Polska sp. z o.o. Dzięki usłudze nawet bardzo mały e-sklep ma mieć możliwość oferowania przesyłek kurierskich w cenie i jakości dorównującej potentatom na rynku.

Zazwyczaj sprzedawcy internetowi muszą sami negocjować ceny przesyłek w firmach kurierskich lub u brokerów tych usług. Nigdy nie mogą być pewni, czy uzyskane przez nich ceny są atrakcyjne. Poważnym problemem jest stosunkowo wysoka cena przesyłek kurierskich dla małych i średnich sklepów, gdyż cena przesyłek maleje wraz z wolumenem i staje się atrakcyjna dopiero powyżej kilkudziesięciu paczek wysyłanych miesięcznie. Poniżej tej liczby opłacalną opcją jest Poczta Polska, która wymaga od klientów stania w kolejkach.

IAI i DPD skupiły się na rozwiązaniu tego problemu, budując jedną usługę. Celem stało się dostarczenie najlepszych usług kurierskich w cenach, które będą atrakcyjne dla sklepów oraz ich klientów przy jednoczesnym zredukowaniu formalności.

Czytaj: e-Handel: Płatność za pobraniem traci popularność?

Klienci IAI nie muszą podpisywać dodatkowej umowy czy opłacać dodatkowych faktur od firmy kurierskiej. Cały system przesyłek zorganizowany jest bezpośrednio na platformie IAI-Shop.com. Wystarczy kliknąć w odpowiednią opcję, aby zacząć korzystać z DPD by IAI oraz oferować w sklepie – od pierwszego dnia po aktywacji – przesyłki kopertowe już za 12 zł netto, a paczki do 3 kg – za 13 zł netto (plus opłata paliwowa). Pobrania – bez względu na rodzaj przesyłki – to dodatkowy wydatek w kwocie 3 zł.

Klienci IAI, po zarejestrowaniu zamówienia DPD, po prostu klikają na opcję wygenerowania dokumentu przewozowego, co tworzy wydruk adresu pomocniczego, od razu z nadanym numerem przesyłki. Potem wystarczy zadzwonić na infolinię DPD, która wyśle kuriera po przesyłkę. Opłata za przesyłkę zostanie doliczona do faktury za użytkowanie platformy IAI-Shop.com. Pieniądze za pobrania zostaną przekazane do wypłaty na wskazane przez sklep konto.

Oszczędności na cenach przesyłek nie muszą być jedyną korzyścią. Zautomatyzowane rozliczanie powinno zaoszczędzić czas i zminimalizować straty sklepów wynikające z błędnych dostarczeń zakupów.

Współpraca IAI i DPD pokazuje, że popularne obecnie zakupy grupowe mogą być ciekawym modelem biznesowym nie tylko na rynku B2C, ale także B2B.

Czytaj: Zakupy grupowe – jak egzekwować swoje prawa?


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031