Zachwyt nad Google+ już się kończy?

28-07-2011, 12:39

Usługa Google+ zdobyła ponoć 20 mln użytkowników po miesiącu, ale był to efekt nowości mocno napędzany przez prasę. Teraz statystyki zaczęły lekko spadać i nadal nie jest pewne, czy można mówić o graczu godnym rywalizowania z Facebookiem.

W ubiegłym tygodniu firma Experian Hitwise opublikowała swoje statystyki dotyczące Google+. Okazało się, że "tylko" 1,8 mln użytkowników ze Stanów Zjednoczonych zajrzało do Google+. Taki wynik sugeruje, że Facebook - jak na razie - nie musi obawiać się konkurencji. Wcześniej nieoficjalnie mówiono o 20 milionach profili Google+. 

Firma Hitwise zaktualizowała swoje statystyki, o czym pisze m.in. Bloomberg. Wynika z nich, że w ostatnim tygodniu liczba wizyt w Google+ spadła o 3%. Średni czas spędzany na stronie skrócił się natomiast o 10% do 5 min i 15 sek. Czy to oznacza, że Google+ ma szczyt popularności za sobą?

>>> Czytaj: Google testuje uproszczoną stronę wyników wyszukiwania dla tabletów

Raczej za wcześnie, aby mówić o osiągnięciu szczytu. Google+ to usługa młoda, którą zapewne czeka niejedna zmiana. Trzeba jednak przyznać, że bardzo dynamiczny wzrost notowany od momentu uruchomienia Google+ wcale nie wynikał z tego, iż była to usługa wyjątkowo udana. Większe znaczenie miały "efekt nowości" oraz artykuły w prasie.

Swoje profile na Google+ szybko założyli dziennikarze i wpływowi blogerzy. Google zaczęła się starać także o celebrytów. Za nimi na Google+ pojawiło się wielu innych ludzi, nie tyle zachwyconych Kręgami czy Spotkaniami, ile zaciekawionych tą nową usługą, o której wszyscy tak dużo mówią i piszą. Wielu ludzi chciało wypróbować Google+, ale to nie znaczy, że wielu ludzi będzie chciało korzystać z usługi przez dłuższy czas.

Jeśli już mowa o statystykach Hitwise, to warto przyjrzeć się kilku ciekawym liczbom opublikowanym przez firmę w ubiegły piątek (na blogu, we wpisie pt. 10 things you need to know about Google+).

  • Najlepszym dniem dla Google+, jeśli chodzi o liczbę wizyt, był 13 lipca 2011 r.
  • Google+ pod względem popularności zajmuje 80. miejsce wśród sieci społecznościowych w UK.
  • Średni czas wizyty w UK to 4 min 16 sek. Jest to połowa średniego czasu wizyty na Twitterze oraz siódma część średniego czasu wizyty na Facebooku.
  • Największym źródłem ruchu dla Google+ jest Facebook (16% wszystkich wizyt pochodzi z tego serwisu).
  • 28% ruchu do Google+ zależy od innych sieci społecznościowych. W przypadku Facebooka ten odsetek wynosi tylko 6%. 
  • Najpopularniejszą frazą wyszukiwania wpisywaną do wyszukiwarki po wizycie w Google+ było słowo... "facebook". 

Wiele wskazuje na to, że utrzymanie popularności Google+ wcale nie będzie tak łatwe, jak efektowny start.

>>> Czytaj: Facebook blokuje "ukrytą" aplikację dla iPada


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Kwiecień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930