Z rynku znika ProLink.pl w wyniku działań Google wymierzonych w giełdę linków

Artur Strzelecki 25-11-2014, 09:51

Wczoraj wielu właścicieli stron internetowych, które korzystają z giełd zakupu linków, zarówno jako wydawcy, jak i kupujący, otrzymało od firmy Google powiadomienie o niezgodności ich działań z regulaminem wyszukiwarki. W wyniku masowo przeprowadzonej akcji giełda ProLink, która należy do spółki LeadBullet S.A., zawiesiła swoją działalność.

ProLink to giełda kupna i sprzedaży linków tekstowych, która rozpoczęła działanie w lutym 2011 roku. Do tej pory był to system, który pomagał w pozycjonowaniu, pozwalając jednocześnie zmonetyzować ruch wydawcom stron internetowych. Do tej pory w systemie było aktywnych 2350 stron internetowych, na których można kupić linki.

W systemie wydawcy stron (blogi, serwisy informacyjne, portale) udostępniają na swoich stronach boks reklamowy w postaci linków tekstowych, zarabiając na tym. Giełda ProLink łączyła wydawców z chętnymi, którzy chcieli osiągnąć wysokie pozycje swoich stron w wyszukiwarce Google i postanowili zapłacić za umieszczanie linków na ich stronach.

Takie działanie jest niezgodne z regulaminem wyszukiwarki Google, ponieważ według wytycznych kupno i sprzedaż linków powoduje zmiany rankingu wyszukiwarki. Linki wyświetlane za pomocą platformy ProLink były linkami pozycjonującymi i pozwalały podnieść pozycje w wynikach wyszukiwania. Ponad 450 firm zajmujących się pozycjonowaniem i nie tylko korzystało z usług tego systemu.

Karolina Kruszyńska, która zajmuje stanowisko w Google do walki ze spamem poinformowała na Twitterze o działaniach przeprowadzonych w polskiej wersji Google. Niebawem po tej informacji serwis ProLink przesłał komunikat, w którym potwierdza, że przeprowadzone zmiany sprawiły, iż muszą zawiesić działalność:

Szanowni Wydawcy! 

Potwierdzamy informację, iż zarówno Wydawcy, jak i Reklamodawcy otrzymali karę od Google za korzystanie z systemu ProLink. W związku z zaistniałą sytuacją informujemy, że w dniu dzisiejszym, 24 listopada, zawieszamy działanie systemu w celu analizy problemu. Zawieszenie systemu oznacza, że wszystkie ustawione w kolejce do zakupów linki zostaną usunięte. Pozostawiamy aktywne konta użytkowników, więc wszelkie dostępne działania na kontach będą możliwe.

 

Zwracamy się do Państwa z prośbą o przesłanie informacji:

- czy wszystkie Państwa serwisy sprzedające linki w systemie otrzymały powiadomienie o wykryciu nienaturalnych linków;

- czy korzystali Państwo z innych systemów wymiany linków na ww. serwisach.

 

Powyższe informacje pomogą nam w analizie problemu oraz pozwolą na modernizację systemu w celu przystosowania go do zaistniałych zmian.

 

Dziękujemy
Zespół ProLink

Firma Google już trzeci raz w tym roku pochyla się nad polskim rynkiem internetowym i podejmuje decyzje o nadaniu kary. W lutym 2014 z wyszukiwarki zniknęło ok. 50% witryn internetowych, które naruszały jej wytyczne poprzez publikowanie linków wpływających na jej ranking. 

W lipcu 2014 Google znów usunęło ze swojego indeksu witryny emitujące linki. Dotychczasowe działania były wymierzone przeciw tzw. systemom wymiany linków. Jednak wymiana miała miejsce na stronach internetowych bardzo niskiej jakości, które często miały charakter spamu lub automatycznie tworzonych treści.

Za trzecim razem firma Google podejmuje akcje przeciw tradycyjnym serwisom internetowym, które jedynie emitowały sprzedane linki. Powiadomienia od firmy Google zostały wysłane zarówno do wydawców wyświetlających linki sprzedane w systemie, jak i do kupujących, którzy kupili linki. Google nie akceptuje w swoim regulaminie obu stron handlu linkami.

nienaturalne linki wychodzące powiadomienie

Powiadomienie o nienaturalnych linkach wychodzących. Źródło: http://blog.seo-profi.pl

 

Wydawcą giełdy ProLink jest polska spółka LeadBullet S.A. Spółka otwarła do tej pory swoje biura w Moskwie oraz Kijowie. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Falenta Investments, natomiast pod koniec września 2014 roku z funkcji prezesa LeadBullet S.A. zrezygnował Włas Chorowiec, który założył tę spółkę i rozwijał jej produkty.

 

dr Artur Strzelecki – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

linkedindr Artur Strzelecki jest międzynarodowym ekspertem w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych, a w wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom, jak prowadzić strony internetowe. Jest twórcą Silesia SEM oraz Festiwalu SEO.


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30