Z nowoczesnych technologii korzysta ponad 90% polskich szkół. Czy przekłada się to na cyfrowe kompetencje uczniów?

27-11-2017, 15:26

32% nauczycieli wykorzystuje multimedialne pomoce naukowe podczas każdej lekcji, 44% posługuje się nimi kilka razy w tygodniu. Czy to wystarczy, by rozwijać u uczniów tak potrzebne kompetencje cyfrowe? Niekoniecznie. Podczas zajęć używane są bowiem jedynie najprostsze technologie informacyjno-komunikacyjne.

Smartfon jako wsparcie procesu dydaktycznego?

Już ponad 90% szkół jest wyposażonych w podstawowe cyfrowe narzędzia edukacyjne. Lekcje z wykorzystaniem komputerów prowadzi 98% nauczycieli, interaktywnych tablic używa 56%. To dobre wyniki, jednak do ideału polskim szkołom jeszcze wiele brakuje. Zaawansowane technologie cyfrowe są używane w placówkach edukacyjnych rzadko. Smartfony jako narzędzia wspierające naukę wykorzystuje zaledwie 29% pedagogów. Jeszcze mniej posługuje się podczas lekcji tabletami (12%). Interfejsy pomiarowe, roboty czy klocki do programowania są dostępne tylko w 3% szkół.

Cały artykuł dostępny w portalu rodzicwie.pl


Źródło: infowire.pl
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.