Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

YouTube walczy z przemocą wobec kobiet

12-09-2009, 20:45

Młodzi twórcy filmów z Europy mogą wziąć udział w walce z jednym z najpoważniejszych problemów społecznych. Wystarczy, że stworzą i opublikują na YouTube krótkie filmy nawołujące do zaprzestania przemocy wobec kobiet

Podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji Włoska Izba Deputowanych i przedstawiciele YouTube, we współpracy z Radą Europy i Studiem Filmowym Cinnecita, ogłosili konkurs filmowy. Inicjatywa zachęca młodych twórców do poruszania tematu przemocy wobec kobiet, nie tylko fizycznej i seksualnej, ale też takich ukrytych form, jak przemoc emocjonalna, prześladowanie, mobbing, dyskryminacja, zastraszanie i odbieranie środków do życia.

Od 15 września do 1 grudnia młodzi filmowcy z 11 krajów europejskich, w tym z Polski, mogą tworzyć krótkie filmy nawołujące do zaprzestania przemocy wobec kobiet i zamieszczać je w kanale „Akcja dla Kobiet” serwisu YouTube. Można tam również wziąć udział w krótkiej ankiecie, która ma pomóc w ocenie świadomości problemu.

- W Polsce przemoc wobec kobiet to duży problem, o którym za mało mówimy. A pojawiające się informacje często pełne są stereotypów, naiwne i mało skuteczne. Brak świeżego i nowoczesnego języka przekazu, który dotarłby do osób doznających krzywdy, ale także do świadków przemocy, którzy mogliby podjąć interwencję - mówi Renata Durda, kierownik Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie.

Od 18 grudnia do 15 stycznia 2010 roku społeczność YouTube wybierze zwycięski film w drodze głosowania na jednego z 10 finalistów. Pod koniec stycznia 2010 ogłoszony zostanie zarówno zwycięzca konkursu, jak i wynik prowadzonych wcześniej badań świadomości obecności problemu.

Sonda
Czy byłaś/byłeś świadkiem przemocy stosowanej wobec kobiet?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Nagrodą w konkursie będzie pokaz filmu podczas jednego z głównych międzynarodowych festiwali filmowych. Zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca otrzymają 8-tygodniowe staże we włoskich firmach producenckich.

Międzynarodowy Ruch Czerwonego Krzyża także włączy się w akcję, umieszczając na YouTube filmy edukujące widzów w kwestii przemocy wobec kobiet. Będzie również zachęcać użytkowników do samodzielnego włączenia kamery i uczestnictwa w konkursie.

Kraje uczestniczące w akcji: Włochy, Czechy, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Irlandia, Holandia, Polska, Rosja, Hiszpania i Szwecja.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *