YouTube ułatwi sprzedawanie muzyki i biletów

17-10-2011, 09:26

Serwis wideo należący do Google'a już wkrótce udostępni użytkownikom nowe funkcje, przy okazji licząc na dodatkowe zyski.

Na blogu YouTube'a poinformowano, że witrynę odwiedza każdego miesiąca już około 800 milionów ludzi. Strona jest niezwykle często wykorzystywana przez muzyków, dlatego Google chce nieco ułatwić im zarabianie.

Czytaj także: Aktualizacja algorytmu Panda w wyszukiwarce Google

Jedną z nowości, jaka zostanie uruchomiona, jest "Merch Store", czyli po prostu sklep z upominkami, które mogą być związane z danym wykonawcą. Do tej pory użytkownicy YouTube'a musieli korzystać z zewnętrznych rozwiązań (np. Topspin), a to oddalało od wyszukiwarkowego giganta także potencjalne zyski.

Ułatwione ma zostać również sprzedawanie biletów na koncerty. Tutaj także muzycy musieli korzystać z zewnętrznych stron (np. Songkick). YouTube planuje umożliwić również budowanie własnych sklepów z muzyką. Prawdopodobnie prowizja związana z odsyłaniem internautów na strony Amazona czy iTunesa nie przynosiła zbyt dużych zysków.

Sklep w serwisie YouTube
fot. - Sklep w serwisie YouTube
Na początku października przedstawiciele YouTube'a zapowiedzieli, że będą inwestowali w wysokiej jakości materiały na stronie. Wśród partnerów Google'a mają się znaleźć m.in. Warner Bros, FremantleMedia, Verso Entertainment czy Electus.

Czytaj także: Nowe funkcje w edytorze wideo dla YouTube'a


Źródło: YouTube
Tematy pokrewne:  

tag YouTubetag sprzedażtag skleptag muzykatag muzycytag iTunestag biletytag Amazon
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31