Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wzrost na rynku smartfonów zwalnia

26-08-2015, 08:50

Na rynku smartfonów najwolniejsze tempo wzrostu od roku 2013 zaobserwowała firma Gartner. Inna firma analityczna - IDC - zmieniła swoje prognozy. W przyszłości wzrost może w większym stopniu zależeć od rynków rozwijających się.

Mobilna rewolucja spowodowana przez tablety i smartfony wybuchła dość gwałtownie, ale nie będzie wiecznie się nasilać. W lutym tego roku po raz pierwszy zanotowano spadek sprzedaży tabletów. Teraz największe firmy analityczne zaczynają dostrzegać, że rynek smartfonów traci tempo wzrosu.

IDC: Wzrost będzie zwalniał

Firma IDC wczoraj ogłosiła, że według jej analiz wzrost sprzedaży smartfonów w roku 2015 wyniesie 10,4% i dojdzie do poziomu 1,44 mld urządzeń. Firma obniżyła więc swoją poprzednią prognozę z maja, kiedy to zakładała wzrost na poziomie 11,3% w roku 2015. IDC dodaje, że można się spodziewać ciągłego spadku średnich cen urządzeń, co powinno podtrzymać wzrost. W roku 2019 sprzedaż powinna osiągnąć 1,9 mld urządzeń. 

Zdaniem IDC szczególnie ważnym rynkiem pozostaną Chiny, które w 2014 napędziły 32,3% sprzedaży nowych smartfonów. Państwo Środka pozostanie największym rynkiem, choć straci swój udział w światowej sprzedaży na rzecz innych rozwijających się rynków takich jak Indie. Ponieważ takie rynki są wrażliwe na cenę, IDC spodziewa się utrzymania przez Androida czołowej pozycji na rynku mobilnych systemów operacyjnych. 

Gartner: Najwolniejszy wzrost od 2013 roku

Dane IDC stanowią prognozę i to na okres 5 lat. Warto spojrzeć jeszcze na ogłoszone niedawno dane firmy Gartner, które dotyczą sytuacji bieżącej. 

Według Gartnera w drugim kwartale 2015 roku sprzedaż smartfonów osiągnęła najwolniejsze tempo wzrostu od roku 2013. W tym kwartale sprzedaż smartfonów do użytkowników końcowych osiągnęła poziom ponad 329 mln urządzeń, co oznacza wzrost o 13,5% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014. Tabela poniżej obrazuje te zmiany z uwzględnieniem udziału w rynku poszczególnych producentów. 

Firma

Sprzedane urządzenia 
2Q15

Udział w rynku
2Q15 (%)

Sprzedane urządzenia 
2Q14

 

Udział w rynku
2Q14 (%)

Samsung

72,072.5

21.9

76,129.2

26.2

Apple

48,085.5

14.6

35,345.3

12.2

Huawei

25,825.8

7.8

17,657.7

6.1

Lenovo*

16,405.9

5.0

19,081.2

6.6

Xiaomi

16,064.9

4.9

12,540.8

4.3

Others

151,221.7

45.9

129,630.2

44.6

Total

329,676.4

100.0

290,384.4

100.0


źródło danych: Gartner
* - Wyniki Lenovo obejmują sprzedaż urządzeń Motoroli

Gartner również podkreśla, że obecnie najbardziej znaczącym rynkiem są Chiny. Analitycy Gartnera uważają jednak, że rynek ten w dużej mierze się nasycił i teraz będzie napędzany raczej przez osoby wymieniające smartfony, niż kupujące je po raz pierwszy. Podtrzymanie wzrostu będzie wymagało wywołania zapotrzebowania na rynkowe nowości. Trzeba przyznać, że firmie Apple to się udawało. Wzrost sprzedaży iPhone'ów w Chinach osiągnął 68% i doszedł do poziomu 11,9 mln urządzeń.

Według danych Gartnera Android stracił udziały w rynku. Ma obecnie 82,2% rynku, podczas gdy rok wcześniej miał 83,8%. Windows i BlackBerry też straciły, natomiast zyskał Apple. Analitycy Gartnera spodziewają się, że Android może ciągle przyciągać nowych graczy, natomiast Microsoft wciąż ma problemy z wywołaniem zapotrzebowania na urządzenia z Windows Phone. Ta firma dokonała w ostatnim czasie wielu zmian i trzeba będzie jeszcze poczekać na efekty. 

Czytaj także: Fairphone - czy to będzie pierwszy smartfon-składak?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:




fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E