Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wyzwania rekrutacyjne w świecie e-commerce. Dostępność kandydatów (talent pool)

24-12-2020, 08:11

Rynek e-commerce rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Tempo jego wzrostu jest jednym z największych w skali Europy, a nawet i całego świata. Prognozy wskazują, że do 2022 roku jego wartość urośnie o kolejne 6 mld dolarów.

Zanim jednak taki scenariusz będzie miał szansę się ziścić, potrzeba pracowników, którzy do tego doprowadzą. Sprawdźmy zatem, kogo poszukuje branża e-commerce i przed jakimi wyzwaniami rekrutacyjnymi obecnie staje?

Branża poszukuje ekspertów

W ofertach pracy, jakie publikowane są przez branżę e-commerce i jakie trafiają za pośrednictwem pracodawców-użytkowników do agencji rekrutacyjnych, wyraźnie widoczne jest to, że firmy poszukują do pracy specjalistów. Największe szanse na zatrudnienie mają obecnie eksperci specjalizujący się w zarządzaniu procesami customer experience CX (doświadczenia e-konsumenta , klienta). To osoby, które potrafią modelować proces zakupowy, począwszy od nawiązania pierwszego kontaktu z ofertą, poprzez wybór odpowiedniego dla klienta wariantu oferty, aż po zarządzanie płatnościami i realizacją transakcji oraz oczywiście trybem dostawy. Poszukiwane są osoby, które potrafią tworzyć rozwiązania programistyczne dla e-commerce, graficy, ale i copywriterzy, którzy potrafią posługiwać się językiem korzyści, skłaniającym e-konsumentów  do dokonania zakupu.

Prowadzona jest także w firmach z branży e-commerce rekrutacja na stanowiska związane z monitorowaniem na bieżąco i analizowaniem zachowania klientów oraz dostosowaniem ofert do zmieniających się potrzeb odbiorców.

W firmach e-commercowych potrzebni są specjaliści od digital marketingu, zwłaszcza social marketingu (serwisów społecznościowych), content marketingu czy e-mail marketingu. Specjalistów tych jest niezmiernie mało, przede wszystkim tych, którzy mogą pochwalić się doświadczeniem i chęcią ciągłego doskonalenia swoich umiejętności czy uzupełniania wiedzy, co w tej branży jest po prostu koniecznością. Kandydaci na pracowników powinni świetnie posługiwać się językiem angielskim, dobrze poruszać się w tematach social media i w międzynarodowym środowisku.

Na drugim biegunie pożądanej grupy pracowników dla firm z branży e-commerce są kurierzy i osoby sortujące paczki w magazynach, skąd są one rozwożone do klientów.

Jak rekrutować pracowników do e-commerce?

Dobrze sprawdza się przy rekrutowaniu pracowników pożądanych w branży e-commerce rekrutacja, która na pierwszym miejscu stawia człowieka, wartości, która jest oparta na partnerstwie, a nie na kontroli. Mowa tu o wyzwaniu, jakie stawia przed e-commerce rekrutacja jakości (sprawdź oferty pracy na https://hrcontact.co/pl).

Ważne jest, by wykorzystywać w rekrutacji posiadany już tzw. talent pool. To pojęcie używane przez rekruterów w odniesieniu do grupy kandydatów o szczególnych, najbardziej pożądanych przez pracodawców umiejętnościach. Spośród nich łatwiej znaleźć idealnego kandydata na wybrane stanowisko pracy. Agencja rekrutacyjna może mieć własną pulę talentów, czyli bazę potencjalnych kandydatów, budowaną od wielu lat , na bieżąco uzupełnianą, z której szybciej zrekrutuje dla pracodawcy takich pracowników, których w danym momencie najbardziej potrzebuje. Talent pool wpływa korzystnie na wypracowanie oszczędności przy prowadzeniu procesu rekrutacyjnego. Czas zatrudnienia kandydata pochodzącego z puli talentów również znacząco się skraca.  


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Sophos




fot. Freepik




fot. Freepik





Tematy pokrewne:  

tag rekrutacjatag nolstag ecommercetag e-commerce